مخالفت دولت با تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره طرح تبدیل سازمان برنامه بودجه به وزارتخانه، اظهار کرد: تبدیل سازمان برنامه بودجه به وزارتخانه قطعا خلاف قانون اساسی است، قانون اساسی موضوع برنامه و بودجه و اداری استخدامی را از وظایف و اختیارات شخص رئیس‌جمهور قرار داده که می‌تواند آن را به فرد دیگری که معاون رئیس‌جمهور است، واگذار کند.

وی با اشاره به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه، گفت: دولت معتقد است اگر این سازمان در معیت ریاست جمهوری باشد بهتر اداره می شود و وضعیت فعلی را به صلاح کشور می‌داند.

دولت با تبدیل سازمان میراث فراهنگی به وزارتخانه مخالف است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت با تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه براساس کارهای کارشناسی و بررسی‌هایی که انجام داده است، موافق نیست.

گفتنی است که مجلس شورای اسلامی در فروردین ماه امسال  با طرحی که امضای ۱۱۴ نماینده را پای خود داشت با یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمینه ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن در مجلس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایف به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌شود.