آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، خود را منزوی می کند

 «ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله‌ای تأکید کرده است، دولت آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، در حقیقت خود را منزوی خواهد کرد.

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله‌ای با عنوان «آمریکا به تنهایی نمی‌تواند استراتژی خود در قبال ایران را پیش برد» در نشریه «پراجکت سیندیکیت» تأکید کرد، «اگر آمریکا در هر زمانی تصمیم بگیرد تحریم‌های جدید علیه ایران با هر هدفی وضع کند، احتمالا خود را تنها خواهد یافت. اروپایی‌ها و چین و روسیه بعید است که به این اقدام آمریکا ملحق شوند، نه تنها به خاطر منافع اقتصادی خود بلکه بیشتر به این دلیل که ایران به برجام پایبند بوده است».

این مقاله می‌افزاید: «پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین مقامات ارشد آمریکا از جمله «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور تأیید کرده‌اند. اینکه برخی در آمریکا می‌گویند ایران به روح برجام پایبند نبوده، در حقیقت عبارتی است که هیچ پشتوانه حقوقی ندارد و هر چند می‌توان اینطور استدلال کرد که آنچه ایران در منطقه انجام می‌دهد جای نگرانی دارد، اما نمی‌تواند دلیل مناسبی برای معرفی مجدد تحریم‌ها تحت این توافق باشد».

هاس در ادامه نوشت:‌«مذاکره مجدد درباره برجام به منظور افزایش مدت زمان برخی محدودیت‌های آن، انجام بازرسی‌های شدیدتر و همچنین پوشش برنامه موشکی ایران ذیل این توافق، جذاب به نظر می‌رسد اما در عمل غیرقابل اجرا است چرا که ایران و دیگر امضاکنندگان این توافق چنین درخواست‌هایی را نخواهند پذیرفت و در نهایت نیز اگر آمریکا تهدید کند که در صورت عدم اجرای این موارد از توافق کنار خواهد کشید، یا تهدیدی توخالی خواهد شد و یا اگر هم عملی شود، ضربه‌ای به خود آمریکاست».