خطایی مانند خطای مسعود بارزانی نباید تکرار شود

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به سوریه در نشست خبری مشترک با ژنرال علی ایوب رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، طی سخنانی اظهار داشت: پذیرفتنی نیست، رژیم صهیونیستی هروقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند. 

وی افزود: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌هایی که خود با آن روبرو هستند در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده‌اند.

باقری تاکید کرد: برادری و همکاری ملت‌های ایران و سوریه نزدیک به 40 سال است که ادامه دارد و من در سوریه هستم تا اعلام کنم که در مبارزه با تروریسم کنار هم هستیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می‌داند. ما معتقدیم هر کشوری که بخواهد در کشوری دیگر عملیات نظامی انجام دهد باید با احترام به تمامیت ارضی آن کشور و با دعوت دولت آن کشور این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایجاب می‌کند هرگروه و اقلیتی اگر خواسته‌ای داشته باشد باید آن را از طریق قانونی و گفت‌وگو با دولتهای خود به آن خواسته‌ها دست یابند.

باقری تاکید کرد: امیدواریم دیگر شاهد خطایی مانند خطای مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، در شمال عراق نباشیم. هم اکنون با تصمیم پارلمان و اقدام به موقع نیروهای مسلح عراق کنترل اوضاع به دولت عراق بازگشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در این دیدار با ژنرال ایوب مروری بر همکاری های گذشته داشتیم و تقویت همکاری‌ها در آینده را بررسی کردیم.

باقری در پایان تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهایی که سوریه را تهدید می کند در کنار دولت و ملت سوریه بوده اند و در آینده هم خواهند بود.