ایران علیه مردم آمریکا تهدید ایجاد می‌کند

رئیس سیا در آغاز اظهارات خود در این نشست مدعی شد که ایران علیه مردم آمریکا تهدید ایجاد می‌کند. او حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و اقدامات سایبری ایران را از جمله تهدیدهای ایران خواند و گفت با توجه به این موارد ترامپ نیاز دیده در روابط آمریکا با کشورهای دیگر بازنگری کند. 

وی گفت هدف راهبرد جدید آمریکا درباره برجام این بوده که تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را مسدود کند. پامپئو، گفت که از نگاه اطلاعاتی، نیاز به بازرسی‌های شدیدتر از برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، زیرا ایرانی‌ها از طریق عملیات مخفیانه توانسته‌اند تهدیدهای زیادی علیه آمریکا ایجاد کنند.  

رئیس سیا، علی‌رغم این تصریح کرد: توافق هسته‌ای ایران ما را در موقعیت بهتری [برای بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران] قرار داده است. اما ما نیاز به بازرسی‌های دقیق‌تری داریم. ایران از طریق اقدامات مخفیانه برنامه هسته‌ای خودش را توسعه داده است.

پمپئو در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چگونه می‌تواند با اقدامات ایران در منطقه مقابله کند، گفت: ابزارهای متعددی در اختیار داریم. ما باید هزینه‌های اقدامات ایران را بالا ببریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه متحدان و دشمنان آمریکا چه واکنش به سخنرانی ترامپ درباره ایران نشان داده‌اند گفت: نمی‌توانم بخش زیادی از مسائل مربوط به این موضوع را بیان کنم، ولی درباره تهدید ایران، اتفاق نظر در جهان وجود دارد.

وی اضافه کرد: من این را در گفتگوهای خصوصی با همتایان اطلاعاتی‌ام شنیده‌ام که تمایل دارند با ما برای تهیه اطلاعات لازم جهت ارائه به تصمیم‌گیران سیاسی‌مان و دستیابی به اهدافمان درباره ایران همکاری کنند.