اروپا چاره ای جز تسلیم شدن در برابر تهدیدهای آمریکا ندارد

 حجت الاسلام روح الله حسینیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آینده برجام را چگونه پیش بینی می کنید اظهار کرد: آینده برجام همین است که می بینید و از این بدتر یا بهتر نمی شود.

وی افزود: آمریکا به دلیل تحریم های دوجانبه، فشارهایی را به بانک ها و شرکت ها -شرکت هاو بانک هایی که با ایران همکاری می کنند- وارد می کند و ممکن است کشورهای اروپایی هم نخواهند از این موضع آمریکا حمایت کنند اما در نهایت چاره ای جز تسلیم شدن در برابر تهدیدهای تحریمی این کشور نخواهند داشت و ما هم به آن چیزی که وعده داده بودیم که آب و نان مان با مذاکره حل شود، نخواهیم رسید.

حسینیان ادامه داد: من زمانی که نماینده مجلس بودم، بارها در مقالات مختلفی گفتم که نباید به آمریکا اعتماد کرد اما آقایان، شیفته و دستپاچه وارد مذاکرات شدند. امروز این مشکلات برای جمهوری اسلامی پدید آمده و آپارتاید علمی بر کشور ایران تحمیل شده است. 

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران در برجام می تواند به کشورهای اروپایی اعتماد کند، اظهار کرد: در مجموع نه اروپایی ها از انقلاب ما راضی هستند و نه آمریکایی ها و منافع هر دو با انقلاب اسلامی به خطر افتاده است.

نماینده سابق مجلس در همین باره اضافه کرد: هیچ یک از حکومت های غربی از انقلاب ایران خوششان نمی آید. اگر آن ها موضع گیری های تاکتیکی هم داشته باشند اما استراتژی کلی‌شان به نفع ایران نخواهد بود. منافع کوتاه مدت آن ها می تواند در حمایت از جمهوری اسلامی باشد و البته ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم اما اینکه کسی تصور کند که اروپایی ها به حال ملت ایران دل می سوزانند، باوری غلط است.

حسینیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا می تواند از طریق فشار به برجام، روی موضوع موشکی جمهوری اسلامی تاثیرگذار باشد اظهار کرد: در زمینه موشکی قطعا هم اروپایی ها و هم آمریکایی فشار خواهند آورد و اگر برجام برای ما تجربه نشده باشد، ممکن است افرادی از داخل بخواهند در برابر خواست غربی ها عقب نشینی کنند.