فرانسه: باید برای مقابله با برنامه موشکی ایران بسیار جدی باشیم

 وزیر دفاع فرانسه، در ادامه موضع‌گیری مقام‌های کشورهای اروپایی علیه برنامه موشکی ایران بر ضرورت مقابله با این برنامه، علی‌رغم حفظ برجام تأکید کرد.

به نوشته رویترز،«فلورانس پارلی» در یک سخنرانی در اندیشکده‌ای در واشنگتن گفت: «ما به برجام نیاز داریم. لغو آن اولین گام به سمت جنگ‌های آتی خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «اما ما بایستی درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده موشکی و منطقه‌ای ایران هم بسیار جدی باشیم. داریم در این زمینه کار می‌کنیم.»

اظهارات وزیر دفاع فرانسه، بعد از هم‌آوازی‌های اخیر مقام‌های کشورهای اروپایی با رویکرد دولت آمریکا درباره ضرورت مقابله با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران مطرح می‌شوند. 

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه دو روز پیش گفت که در سفرش به تهران، تلاش خواهد کرد ایران را در این دو زمینه تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، هم روز جمعه گزارش داد سران سه کشور اروپایی علی‌رغم اعلام حمایت قاطع خود از توافق هسته‌ای ایران خواستار مقابله با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شدند.

فرانسه، همچنین اولین کشوری بود که در سایه تهدیدهای دولت آمریکا علیه برجام، بحث «توافق مکمل برجام» برای حل و فصل مسائل پیرامون برنامه موشکی ایران را مطرح کرد.