انتقاد لاریجانی از رفراندوم‌خواهی ناصری!

 این صحبت‌ها درباره آقای لاریجانی بویژه پس از انتشار عکس همنشینی وی با لیدر اصلاح‌طلبان در حاشیه یک برنامه پررنگ‌تر شدند.

البته ما درباره ماجرای نشستن دکتر لاریجانی پای صحبت اصلاح‌طلبان و یا پیشبرد تعامل جریان خاص با حکومت اطلاع دقیقی نداریم و شاید لازم است شخص آقای لاریجانی نسبت به این قضیه شفاف‌سازی لازم را انجام دهد.

البته این نکته واضح است که اصلاح‌طلبان برای هرگونه تعاملی با نظام، ملزم به تعیین موضع در قبال فتنه سال ۸۸ و اعلام برائت رسمی از تهمت تقلب به نظام اسلامی هستند و لیدر آنها هم به دلیل استنکاف از همین رفتارهاست که اجازه دیدار حتی با مسئولان دفتر مقام معظم رهبری را هم ندارد.

گفتنیست، دکتر لاریجانی چند ماه قبل بصورت تلویحی از شخص ناصری و «رفراندوم‌خواهی» وی انتقاد کرده بود.

او گفته بود:

«من در یکی از رسانه ها دیدم که نوشته بود این انتخابات یک رفراندوم برای کشور بود! این حرف‌ها ایجاد حساسیت می‌کند آنها خلاف می‌گویند. انتخابات بود. رفراندومی نبود. اینها را هم باید در نظر گرفت تا ذهن‌ها بر روی موضوع اصلی کشور متمرکز شود.»

این حرف‌ها در واکنش به اظهارات ناصری بود که پیش از آن در روزنامه اعتماد منتشر شد.

ناصری اظهار کرده بود:

«جریان رقیب با تمام امکانات و قوای مدنی و حکومتی خود به صحنه رقابت با آقای روحانی به عنوان نامزد اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل آمده بود. لذا به همین جهت در انتخابات ٩٦ علاوه بر اینکه یک انتخابات متعارف سنتی بود، یک رفراندوم تاریخی نیز بود.»[۸]

(شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات، مجموعه‌ای متشکل از چهره‌های اصلاح طلب است که اواخر سال ۹۱ برای هماهنگی بین نیروهای این جریان خاص سیاسی شکل گرفت.)