نتانیاهو برای بارزانی یار جمع می‌کند!

 مقامات اسرائیلی اعلام کردند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دنبال به دست آوردن حمایت قدرت های جهانی است تا کردها به دلیل از دست دادن اراضی در برابر ارتش عراق با شکست های بیشتری روبرو نشوند.

این پایگاه افزود: اسرائیل تنها رژیمی بود که جدایی کردها را  به رسمیت شناخت. اسرائیل کردها را در عراق، سوریه، ترکیه و ایران به عنوان سپری در برابر دشمنان خود می داند.

مقامات اسرائیلی تاکید کردند، نتانیاهو در گفتگوی تلفنی خود با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به این مسئله اشاره کرده است.

همچنین به این موضوع در گفتگوی تلفنی نتانیاهو با مقامات فرانسوی و همچنین دیدار مئیر بن شبات مشاور امنیت ملی نتانیاهو با مقامات آمریکایی در واشنگتن اشاره شده است.

این پایگاه خبری ادامه داد: یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: اسرائیل در منطقه کردستان به دلیل نزدیکی این منطقه به ایران و سوریه به عنوان دشمنان اسرائیل منافع امنیتی دارد.

وی افزود: منطقه کردستان جای پا و یک نقطه راهبردی است.

وی بیان داشت: اسرائیل می خواهد کردهای عراق از امکانات لازم برای حمایت از خود برخوردار شوند.

وی گفت: بهتر است که کسی به کردها سلاح یا هر چیزی بدهد ولی روشن است که ما نمی توانیم چنین کمکی به کردها داشته باشیم.

این پایگاه ادامه داد: اسرائیل روابط تجاری، اطلاعاتی و نظامی خود را با کردها از دهه شصت میلادی قرن گذشته تا کنون به صورت پنهان، حفظ کرده است.

یسرائیل کاتز وزیر اطلاعات اسرائیل به رادیو تل آویو گفت: مسئله مهم این است که در شرایط کنونی به کردها حمله نشود و شاهد نسل کشی کردها نباشیم.

وی مدعی شد: نباید هیچ آسیبی به کردها و دولت آنان وارد شود ولی ترکیه، ایران، گروه های شیعه در عراق و خارج از این کشور و همچنین دولت عراق به دنبال آسیب رساندن به کردها هستند.

وی گفت: نخست وزیر اسرائیل تماس مستمری با آمریکا، روسیه، آلمان و فرانسه دارد تا آسیبی به کردها وارد نشود.

همچنین یک مسئول دیگری اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، گفت: تلاش های نتانیاهو در حمایت از کردها یک تعهد اخلاقی است چرا که کردها طرفدار غرب بوده و شایسته این حمایت هستند.