جهان نیوز: یکی از مهمترین اتفاقات روز ۱۶ آذر ۸۸، دستگیری مجید توکلی لیدر جریان افراطی ضدانقلاب در دانشگاه امیرکبیر بود. توکلی که در روز ۱۶ آذر سخنرانی اهانتآمیزی در دانشگاه امیرکبیر انجام داده بود، زمانی که با مانتو، مقنعه و چادر از این دانشگاه خارج میشد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مجید توکلی پس از آن اقدام به فرار کرد که نتوانست با سخنرانی ساختار شکنانه و اهانت آمیز خود بر تعداد فتنه گران بیفزاید و حضور دانشجویان حامی انقلاب اسلامی در دانشگاه پررنگ شد.

این در حالی بود که عکس وی در بسیاری از تجمعات دانشجویان افراطی به عنوان نماد " مقاومت جنبش دانشجویی " در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شد.


انتشار تصاویر مجید توکلی سبب شد تا حتی ضدانقلاب خارج کشور به دنبال توجیه این اقدام باشد. راه‌اندازی کمپین مردان باحجاب یکی از این اقدامات بود. علیرضا نوری‌زاده، از فعالان ضدانقلاب، هم در شبکه تلویزیونی تجزیه‌طلبان کرد در این‌باره گفت: پوشیدن لباس زنانه برای یک مرد عیب نیست، زیرا همه می‌دانند که مجید توکلی سمبل مبارزات دانشجویان است‏. ‏

وی افزود: روز چهارشنبه گذشته روزنامه ایران عکسی از مجید توکلی را چاپ کرد و نوشت که وی با لباس زنانه در حال فرار از دانشگاه دستگیر شد‏. ‏ این عکس با فتوشاپ مونتاژ شده بود و اگر هم واقعی باشد، اشکالی ندارد. رژیم همین ترفند را در مورد ابوالحسن بنی‌صدر هم به کار برد و در عکسی، وی را با لباس زنانه هنگام فرار از کشور نشان داد، در حالی که بنی‌صدر فقط سبیل خود را زده بود‏!‏

نوری‌زاده، در توجیه اخراج توکلی از دانشگاه، چندین ترم مشروطی را دلیل اخراج وی ندانست و گفت‏: ‏ همه ملت می‌دانند(!) که توکلی به خاطر شهامتش از دانشگاه اخراج شد و این مسئله ربطی به معدل زیر ‏۱۰‏ وی ندارد‏.

اعضای طیف غیرقانونی علامه هم در واکنش به بازداشت مجید توکلی، از حامیان جریان فتنه خواستند از خودشان با لباس زنانه عکس بگیرند و آن را در فضای اینترنتی منتشر کنند.

مجید توکلی پیش از آن نیز سابقه توهین به مسئولان نظام و حتی زندان را در کارنامه خود داشت. وی که متولد سال ۱۳۶۵ در شیراز است، در سال ۸۳ و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد اما به دلیل آنکه در چهار ترم پیاپی معدل درسی او زیر ۱۰ بود، از این دانشگاه اخراج شد.

توکلی چندی بعد در دفاعیه خود فرارش با پوشش زنانه را تایید و تصریح کرد، با توجه به فضای هیجانی اطراف دانشگاه با لباس مبدل از دانشگاه خارج شده است.

فرار با لباس زنانه " البته پیش از این هم، اتفاق افتاده است. بنی صدر نیز در اوایل انقلاب و پس از آنکه خیانت هایش به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشخص شد، با لباس زنانه از کشور گریخت و به فرانسه پناهنده شد.

البته ابوالحسن بنیصدر که اکنون در کاخی در پاریس سکونت دارد، درباره فرارش از ایران با "پوشش و لباس زنانه"، گفت که من با چادر نماز فرار نکردم!