ابطحی: نظام بانکی عامل رشد بی‌رویه نقدینگی و ایجاد رکود است

 سیدمحمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (30 مهر ماه 96) طی سخنانی به عنوان ناطق میان‌دستور صحن علنی پارلمان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به اسلام است، علاقه‌مند کردن آنان به احکام اسلام است.

وی افزود: مسئولان و نهادهای ذیربط! در حوزه علاقه‌مند کردن مردم به اسلام چه کرده‌ایم؟  اسلام یک کلیت است نگویید اسلام کارآمد و مفید نبوده است، نگویید اسلام را قبول نداریم و اجرایی نمی‌کنیم.

ابطحی ادامه داد: معاون رئیس جمهور رومانی که جاسوس بود پس از دستگیری اعتراف می‌کند که آمریکایی‌ها از او به عنوان جاسوس دو کار خواسته بودند یکی اینکه اولویت‌های کشور را به هم بزند و دیگری از افراد نامناسب در مسئولیت‌ها استفاده کند بنابراین چرا امروز رشد بی‌رویه نقدینگی، ام‌الامراض کشور تلقی می‌شود؟ دزدی پنهان از جیب تمامی جامعه توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: نظام بانکی عامل رشد بی‌رویه نقدینگی، ترویج و رشد ربا، کاهش ارزش پول، بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی، بالا رفتن قیمت‌ها و دستمزدها و مقرون به صرفه نشدن تولید، ایجاد رکود در تولید و رشد ورشکستگی و بیکاری و قاچاق کالا خواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر نطق خود خاطرنشان کرد: مسئولان! آیا شب را راحت می‌خوابید؟ یک فرد در زمان مسئولیتش می‌تواند خدمات گسترده‌ای ارائه کند یا اصلاً کاری نکند و با حفظ وضعیت موجود دوران مسئولیت را به سر ببرد یا منشأ یکسری مشکلات جدید شود؛‌ متأسفانه ما هر سه روش را آزموده‌ایم.

«سال‌های مسئولیت می‌گذرد همان‌گونه که بر من و دیگران گذشت و به شما رسید، از ما هم می‌گذرد و به دیگران می‌رسد اما برای ثانیه ثانیه این مسئولیت‌ها باید پاسخگو باشیم، من آمارهای آقای نوبخت را در جلسه غیرعلنی نمی‌گویم اما مشکلات اصلی مملکت کجاست، مجلس به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای امیدوارم با همت والای هیأت رئیسه مجلس این مسأله کلان را بررسی و رسیدگی کند».