لاریجانی: آیت الله حاج سید مصطفی خمینی فدایی بابصیرت نهضت انقلاب اسلامی بود

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (اول آبان ماه 96) در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی با قدردانی از دست اندرکاران این بزرگداشت، اظهار داشت: برای نسل امروز کشور ضرورت داشت با شخصیت مهم حاج سید مصطفی خمینی بیشتر آشنا شود.

وی افزود: چند روز گذشته که حاج سید حسن خمینی با بنده تماس داشتند به ایشان گفتم حدود بیست سال پیش بزرگداشتی برای شهید آیت الله سید مصطفی خمینی برگزار شده ، و باید زودتر از اینها برای چنین شخصیت ممتازی بزرگداشتی در کشور برگزار می شد تا  ابعاد شخصیتی، علمی، سلوک سیاسی و مجاهدانه ایشان به مردم بیشتر معرفی می‌شد.

لاریجانی ادامه داد: حاج سید مصطفی خمینی زندگی پر ماجرایی چه در قم و چه در نجف داشتند و این ماجراها از ایشان شخصیت آبدیده‌ای ساخت.

لاریجانی همچنین عنوان کرد: امام راحل درباره حاج سید مصطفی خمینی فرمودند ایشان امید آینده اسلام بود که این حرف خوبی است، چرا که امام خمینی(ره) اهل غلو چه در مورد دوستان و چه در مورد دشمنان نبودند و همیشه در اندازه صحبت می کردند، بنابراین اینکه درباره حاج مصطفی چنین جمله ای فرمودند بیانگر معنایی پرنغز است.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: وقتی درباره صحبت های امام خمینی(ره) که از صدا و سیما پخش می شود تامل می‌کنم، به این نکته می رسم که ایشان در انتخاب واژگان دقت داشته اند و شاید سنگین ترین سخن امام راحل در این زمینه بود که بیان داشتند آمریکا شیطان بزرگ است؛ شاید کسی در آن زمان این موضوع را باور نداشت.

لاریجانی افزود: یک نهضت وقتی زنده است که فدایی های با بصیرت و با تدبیر داشته باشد.