برخی برای منفعتشان حامی انقلاب هستند

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و رؤسای کلانتری‌های نیروی انتظامی که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) انجام شد، با اشاره به اینکه سوره بقره آموزه‌های بسیاری را در خود جای داده است، اظهار کرد: اگر فردی به آیات قرآن کریم تردید کند باید بداند که خودش مشکل دارد و می‌تواند با استفاده از آموزه‌های مشخص به رفع شک بپردازد.

وی با بیان اینکه مشکلات بشر از شک و تردیدها آغاز می‌شود، اضافه کرد: ایمان به تحقق وعده‌های الهی نخستین شرط تقواست که باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد؛ داشتن تقوا سبب دوری انسان از شک و تردید می‌شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در هر نقطه‌ای از نظر تاریخی و مکانی حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار دارند، این دو جبهه دارای طرفداران مشخصی هستند؛ بر اساس آموزه‌های سوره بقره برخی دیگر نیز در میان این دو گروه قرار دارند و مؤمنان را با ادعای ایمان خود مسخره می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نفاق در گفتار و رفتار برخی افراد به خوبی مشاهده است، عنوان کرد: افراد متقی مراقب رفتار و گفتار خود بوده و اجازه نمی‌دهند نفاق در آنها نفوذی داشته باشد.

مصباح‌یزدی با اشاره به اینکه مؤمنین نسبت به دین مبین اسلام آگاهی لازم را دارند، تصریح کرد: شهدا به خوبی نسبت به جایگاه شهادت آگاه بودند به همین علت جان خود را در این مسیر فدا کردند و خانواده‌های آنها نیز صبر و مقاومت را از اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زینب (س) یاد گرفتند.

وی از جایگاه شهدا نزد خداوند متعال یاد کرد و گفت: برخی از افراد در حالی از شهادت افراد در کشورهای دیگر گلایه می‌کنند که نسبت به جایگاه و ارزش شهادت ناآگاه هستند.

مصباح یزدی اظهار کرد: برخی در مباحث سیاسی و اعتقادی گرایش و عقیده خود را مشخص نمی‌کنند، چراکه این افراد به دنبال سوءاستفاده از همگان هستند و به تعبیر امام حسین (ع) در مورد این افراد باید بگوییم که آنها برده دنیا بوده و فقط به خودشان فکر می‌کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در شرایط سخت جمعیت انسان‌های دین‌دار کمتر می‌شود، تصریح کرد: برخی تا زمانی حامی اسلام و انقلاب هستند که به نفع آنها باشد و در غیر این صورت پشت اسلام و انقلاب را خالی می‌کنند؛ آنها این کار خود را سیاست می‌دانند در حالی که خداوند متعال در قرآن کریم از آنها به عنوان منافقین نام می‌برد.

وی با تأکید بر اینکه منافقان تکلیف خود را هم نمی‌دانند، عنوان کرد: باید جایگاه خود را در انقلاب اسلامی مشخص کرده و در صورت حضور در جبهه حق بدون هیچ تردیدی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم.