در ادامه لفاظی‌های مقامات کاخ سفید/اتهامات مایک پنس به ایران

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز (دوشنبه) در جریان سخنرانی خود در شهر واشنگتن، در سی و چهارمین سالگرد بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در شهر بیروت، پایتخت لبنان، در اظهاراتی بی‌اساس جنبش حزب‌الله لبنان را مسئول این بمب‌گذاری خواند. پنس همچنین در ادامه یاوه‌گویی‌های خود مدعی شدجمهوری اسلامی ایران با عاملان حمله به مقر تفنگداران دریایی آمریکا در ارتباط بوده و به آن‌ها کمک کرده است.

بر اثر بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت که در 23 اکتبر سال 1983 میلادی (1362 خورشید) روی داد، 241 نظامی آمریکایی کشته شدند. در این حمله، ۵۸ نظامی فرانسوی نیز جان باختند.

معاون ترامپ 23 اکتبر 1983 را خونین‌ترین روز برای تفنگداران دریایی آمریکا پس از «نبرد ایوجیما» توصیف کرد. نبرد ایوجیما اواخر جنگ جهانی دوم نزدیک ایوتو، یک جزیره آتشفشانی در ژاپن، بین نیروی دریایی آمریکا و ژاپن روی داد.

 معاون ترامپ همچنین، در ادامه فرافکنی‌های مقامات واشنگتن، مدعی شد ایران «بزرگترین حامی تروریسم» است. پنس در ادامه افزود ترامپ چند روز پیش به ایران هشدار داد آمریکا دیگر اقدامات این کشور در حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد. پنس افزود رئیس جمهور ترامپ به ایران درباره آنچه او «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» در خاورمیانه و جهان خواند، اخطار داده است.