جوکار: سخنان ترامپ نشان دهنده ضعف آنها است

 سردار محمد صالح جوکار در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ بسیار بی ادب است و ثبات اخلاقی ندارد. من تعجب می کنم مردم آمریکا این چنین آدمی راچگونه برای ریاست جمهوری کشورشان انتخاب کردند.

وی ادامه داد: سخنان توهین آمیز ترامپ در شأن شخصیت خودش بود و نشان می دهد که او یک فرد جاه طلب است که به معاهدات بین المللی پایبند نیست. مطالب مطرح شده از سوی او به هیچ وجه پایه و اساس حقوقی ندارد و این سخنان را برای دلگرم کردن رژیم صهیونیستی و حکومت های مرتجع  و هم پیمان آمریکا در منطقه مطرح کرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان مطرح شده از سوی ترامپ را تنها رژیم صهیونیستی و آل سعود تایید کردند که ترامپ نیز از آنها خواست با ایران مقابله کنند. این سخنان و مواضع نشان دهنده ضعف آمریکا است. آمریکایی ها باید بدانند که اتکا به این رژیم ها هیچ ارزشی ندارد و نمی توانند دستاوردی داشته باشند.

سردار جوکار در خصوص مسائل مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا درباره آینده برجام اظهار داشت: آینده برجام همانندامروز آن در هالهای از ابهام است. برجام در حال حاضر نیز منافعی برای ملت ایران دربر نداشته اما من معتقدم آمریکایی ها هیچ گاه از توافق هسته ای خارج نمی شود بلکه آن را بستری برای زیاده خواهی های خودشان در آینده می داند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها بدنبال تمدید نظارت ها، بازرسی ها و ثابت نگه داشتن محدودیت های هسته ای بعد از سال ۲۰۲۵ هستند که در برجام آمده است. آنها از طرف دیگر می خواهند این محدودیت ها را در بحث توان موشکی ایران نیز گسترش دهد و با این محدودیت ها جلو نفوذ ایران در سطح منطقه و جهان بگیرند.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی ها بدنبال آن هستند تا از بستر برجام برای رسیدن به اهداف بلندمدتشان استفاده کنند، ادامه داد: آنها می خواهند آینده هسته ای و موشکی ایران در دستانشان رقم بخورد به همین دلیل با کمال بی شرمی به کنگره اعلام می کنند قانون هایی را برای محدود کردن ایران تصویب کند اما به آنها می گوییم که هیچ حقی برای دخالت در امور کشور ما را ندارند.

وی با بیان اینکه نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل کارایی خود را از دست داده است، افزود: به دلیل ناکارآمدی و سرسپردگی نهادهای بین المللی به آمریکا، آنها به خود اجازه می دهند به توافقات بین المللی پایبند نباشند.

سردار جوکار گفت: حرکت رسانه ای پیش از سخنرانی ترامپ و اعلام زمانی برای مطرح کردن دیدگاههای رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام و ایران را یک عملیات روانی دانست و خاطرنشان کرد: برخی جریانات در داخل کشور نیز در این جنگ روانی که سران آمریکا راه انداخته بودند واکنش و رفتار درستی نداشتند. آمریکایی ها از این جنگ روانی بدنبال تضعیف روحیه ملت ایران و از سوی دیگر تقویت کشورهای حامی تروریسم در منطقه هستند.

وی تصریح کرد: تحریم ها از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و چیز تازه ای نیست اما آمریکایی در این مواضع و اقدامات اخیر خود با راه انداختن جنگ روانی تضعیف روحیه مردم را دنبال می کنند.

سردار جوکار ادامه داد: مذاکره مجدد با آمریکا درباره هر مسئله ای، یک اشتباه استراتژیک و راهبردی است و نباید اتفاق بیافتد.

وی درباره سخنان و اقدامات ترامپ علیه سپاه پاسداران گفت: سپاه یک نهاد عظیم و قدرتمند است که در دفاع از انقلاب اسلامی و همچنین در سطح منطقه در دفاع از مظلومان نقش مهم و اساسی را ایفا می کند. آمریکایی ها بدانند سپاه پاسداران از آرمانهایش و دفاع از محرومان منطقه دست بر نمی دارد و در مقابل زیاده خواهی آنها با قدرت ایستادگی می کند.

سردار جوکار افزود: مواضع ترامپ علیه سپاه نفوذ این نهاد انقلابی را در قلب ملت ایران بیشتر کرده و این محبوبیت سپاه به واسطه حرکت در راستای اهداف نظام اسلامی و خواست ملت شریف ایران است. بنابراین سپاه پاسداران هیچ گاه از حرکت خود باز نمی ماندو با قدرت تمام به راه خود ادامه می دهد تا پای آمریکا از منطقه برده شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آمریکا هیچ حقی برای حضور در منطقه و تعیین و تکلیف برای آینده کشورها ندارد، گفت: باید پاسخ گستاخی های آمریکا در میدان عمل داده شود وگرنه آنها با ایجاد فضای رسانه ای هر روز مسئله جدیدی را برای ایران اسلامی ایجاد می کند. باید به آنها بفهمانیم که ایران اسلامی در اقدامات  و حرکت خود در راستای منافع ملی کاری به برجام ندارد.

وی افزود: ملت ما همواره مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستاده و می داند که آمریکا شیطان بزرگ است. امیدوارم کسانی که تاکنون به آمریکا دل بسته بودند به خود بیایند و باور کنند که  برای رشد و تعالی باید روی پای خود بایستیم و به گستاخی های سران ایالات متحده بهایی ندهیم.

سردار جوکار ادامه داد: آمریکایی ها بدنبال پول و منافع خودشان هستند و هر حکومتی به آنها نفعی برساند از آن حمایت می کند به همین دلیل است که از رژیم کودک کش آل صعود و صیهونیزم حمایت می کند. فروش سلاح و حمایت از این رژیم ها هم به دلایل مادی است. ترامپ نیز بدنبال دمیدن روحیه به آنهاست زیرا آنها در سوریه، یمن وعراق با شکست مواجه شدند و تمامی سرمایه گذاری های آنها هدر رفته است.

نماینده سابق مجلس در پایان تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا با سخنان بی خردانه خودش می خواهد دلارهای نفتی عربستان و رضایت رژیم صهیونیستی را جلب کند.