طرح مذاکره موشکی غرب بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید است

با اشاره به جنجال‌های اخیر کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بر سر قدرت دفاعی کشورمان، گفت: طرح بحث دفاعی و قدرت موشکی از طرف کشورهای غربی بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید به لحاظ اقتصادی، علمی و امنیتی است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنها به دنبال این هستند تا ما را از مؤلفه‌های اقتدار تهی کنند و در نهایت پروژه براندازی نظام را رقم بزنند.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی و بهانه‌جویی‌های امنیتی غرب درباره قدرت موشکی کشورمان، و افزایش تحریمها طی سالهای اخیر گفت: ما از ابتدای انقلاب در محاصره اقتصادی بوده‌ایم، اما تحریم‌های آمریکا علیه ایران طی سالهای اخیر به علت خطاهای محاسباتی موفق نبوده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ابزارهای قدرت ما به این بر می‌گردد که ما اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا کنیم و به برداشته شدن تحریم‌ها چشم ندوزیم و کشور را معطل برداشته شدن تحریم‌ها نکنیم.

وی درباره تجربه تهدیدات غربی در سایر کشورها، گفت: تجربه اینگونه تحریم‌ها روی کشورهای دیگر که انقلاب‌های رنگین در آنها رخ داد موثر بوده است، چون آنها به لحاظ اقتصادی وابسته بودند و غرب به خاطر ابزارهایی که در اختیار داشت، به آنها فشار وارد می‌کرد و به راحتی حاکمیت سیاسی آنها را ساقط کرد اما این شیوه در مورد کشور ما کارآمد نبوده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اظهار کرد: وقتی اتکای امنیتی و اقتصادی کشوری به مردم باشد و نظام حاکم بر آن، نظام مردم‌سالار باشد فشارهای بیرونی نمی‌تواند آنرا متزلزل کند.

وی با بیان اینکه غرب تلاش می‌کند در کنار برجام فشارهای اقتصادی را به فشارهای امنیتی تبدیل کند تا ما برای دفاع از خود ابزاری نداشته باشیم، تأکید کرد: آنها به این نتیجه رسیده‌اند که برجام نمی‌تواند خواسته‌های آنها را تأمین کند و باید با مطرح کردن سه مقوله موشکی، حقوق‌بشر و تروریست فشارها را افزایش داده و براندازی را بدون آنکه سخنی از آن به میان آورند، رقم بزنند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده در برجام کوتاه آمدیم و به غرب اعتماد کرده و به تعهداتمان عمل کردیم، خاطرنشان کرد: طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده و اینکه ما باب مذاکره را در موضوعات جدیدی باز کنیم، یک خطای بزرگ محاسباتی است.