موافقت وکیلی با وزیر پیشنهادی نیرو

 محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (7 آبان ماه 96) در جریان بررسی صلاحیت برنامه‌های وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: ما در این ساعات پیرامون وزیر پیشنهادی کابینه فقط صحبت نمی‌کنیم؛ در این لحظات در حال تصمیم‌گیری پیرامون مهمترین مسأله و چالش کشور در 50 سال اخیر و 50 سال آینده هستیم.

وی مسأله آب را موضوع پیشنهاد همه مطالعات پیرامون چالش‌های پیش‌روی کشور دانست و اضافه کرد: به درستی هم مخالفان دغدغه مشترکی را مطرح کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحران آب آن چنان است که فقط کرمانی‌ها، یزدی‌ها و مشهدی‌ها نگران آن نیستند بلکه خوزستانی‌ها، چهارمحالی‌ها، ارومیه‌ای‌ها، لرستانی‌ها ،مازندرانی‌ها و رشتی‌ها، بندرعباسی‌ها و دیگر استان‌ها هم دغدغه دیگری دارند.

وی همچنین عنوان کرد: بنابراین همه ملت ایران دل‌نگران مسأله آب هستند. بیم تسری بحران آب به حوزه انرژی وجود دارد. بیم اینکه بحران آب تبدیل به یک بحران امنیتی برای کشور شود وجود دارد البته این توصیف خوشایند نیست و این برآیند سوءمدیریتی است که ما را به اینجا رسانده است.

اینکه برش بزنیم که سهم تقصیر را چگونه توزیع کنیم هر کس می‌تواند از ظن خود این کار را انجام دهد اما مهم این است که در این شرایط که با هم صحبت می‌کنیم وضعیت مملکت این چنین است.

وکیلی در ادامه خاطرنشان کرد: ما اشکال مختلف مدیریت را در کشور در حوزه انرژی داشته‌ایم و همه دارایی‌هایمان را آورده‌ایم در حوزه اسناد بالادستی و احکام برنامه هم تکالیفی را برای دولت‌های مختلف در برنامه‌های متفاوت پیش‌بینی کردیم که از ظرفیت دریاها برای آب شیرین کردن تکالیفی وجود داشته باشد اما این اتفاقات نیفتاد و همچنان در نقطه اول درجا می‌زنیم.

وی افزود: امروز فرصتی فراهم آمده و به حکم تقدیر این قافله به آقای اردکانیان رسیده است، آقای اردکانیان از تجربه جهانی و دانش کافی برخوردار است و این پشتوانه‌ دانشی که آقای اردکانیان دارد ما را امیدوار می‌کند به اینکه این دریا و انباشت پیش‌روی حوزه انرژی کشور به خصوص در حوزه آب نیازمند شخصیتی با حداکثر مشروعیت است.

وکیلی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که درست است که مشکلاتمان در همه بخش‌ها حداکثری است ولی نیازمند انتخاب گزینه‌هایی با حداکثر مشروعیت هستیم تا بتوانند گامی در جهت بهبود بردارند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: من فکر نمی‌کنم هیچ منصفی با اطلاع از بیوگرافی در رزومه آقای اردکانیان اذعان نکند که این مجموعه دانشی او و تجربه جهانی و داخلی‌اش چگونه است به نحوی که ساختارها و وزارتخانه و درون آن دارد این مجموعه مشروعیت برای او زمینه‌ای فراهم کرده تا او گام‌های اساسی بردارد.