حمایت امارات از اقدام‌های ضد ایرانی ترامپ

 وزیر خارجه امارات متحده عربی در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی از اقدام‌های دولت آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد. به نوشته خبرگزاری «وام» «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» در دیدار با «یوکیا آمانو»مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی به حمایت کشورش از رویکرد ترامپ علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران اشاره کرد .

وی در این دیدار که «حامد الکعبی»نماینده دائمی امارات در آژانس بین‌المللی اتمی نیز حضور داشت، بر اهمیت تقویت همکاری‌های کنونی امارات با آژانس بین‌المللی اتمی و تسهیل تبادل دانش و تخصص در این زمینه تاکید نمود.

آمانو نیز از برنامه هسته‌ای صلح آمیز امارات متحده عربی  قدردانی کرد و بر اهمیت حفظ مسیرهای فعلی همکاری بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و امارات متحده عربی تاکید نمود.

این در حالی است که مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی در روزهای گذشته به ایران سفر کرده و در دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه و «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی پایبندی تهران به تعهداتش ذیل برجام را نیز تایید کرده بود.

امارات در اقدامی عجیب حتی از صدور روادید برای شرکت مقام‌های ایران در نشست بین‌المللی ابوظبی در زمینه انرژی اتمی نیز خودداری کرد.