نقش اروپا در حفظ و اجرای برجام

محمدصالح جوکار عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره اجرای قانون سیاه‌چاله تحریم‌ها اظهار کرد: تحریم‌هایی که اخیرا توسط آمریکا اعمال شده به نوعی مادر تحریم‌ها محسوب می‌شود و شرکت‌هایی که این تحریم‌ها را رعایت نکنند، نام آنها در لیست سیاه آمریکا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این شرایط اگر ما بحث اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم می توانیم با خروج و یا حفظ برجام اداره امور را در دست بگیریم.

جوکار تصریح کرد: قرار بر این نیست که کشورهای اروپایی در آینده و در برابر تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد، به نفع ما رأی بدهند، لذا این امر نشان دهنده آن است که رأی آمریکا برای اروپا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: ما باید پیش‌دستی کنیم و به منظور آنکه مشت محکمی بر دهان استکبار آمریکا بزنیم،  اعلام داریم  که برای کاهش وابستگی داوطلب هستیم و می‌خواهیم با تکیه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و به کارگیری منابع انسانی انقلابی در داخل کشور شروع به پایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی کنیم.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها تنها به دنبال منافع خود هستند و این یک توهم است که ما بپنداریم آنها در برجام از ما حمایت خواهند کرد، لذا اعتماد مجدد به آنها اشتباه محض است.

جوکار تأکید کرد: بسیاری از بانک‌های اروپایی از قبل و بعد از برجام با ایران تراکنش مالی ندارند و این مسئله نشان می‌دهد که آنها در چارچوب سیاست‌های آمریکا گام بر می‌دارند.