مبنای گرفتن پول از زائرین باید مشخص شود/ پیگیری پارکینگ 50 هزار تومانی چزابه در مجلس

گروه سیاسی- سید حسین افضلی نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز در پاسخ به سوالی درباره گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین از جمله 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج و هزینه زیاد پارگینک در مرزها از جمله ورودی 50 هزار تومانی برای پارکینگ چزابه گفت: مبنای گرفتن این پولها از زائرین باید مشخص شود و باید از این دستگاهها سوال شود که به چه دلیل چنین پول هایی را از مردم می گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس معتقدند جمعیت هلال احمر، سازمان حج و دستگاههای مرتبط در ایام اربعین برای خود کاسبی راه انداختند و گرفتن این پولها غیر شرعی است، گفت: این که گفته شود شرعی نیست، اول باید بررسی تا مبنای گرفتن این پولها مشخص شود و بعد اظهار نظر کرد.

دبیر اول فراکسیون حج و زیارت مجلس در خصوص پارکینگ 50 هزار تومانی چزابه گفت: ما این موارد را نشنیدیم و قطعا این موضوعات را در فراکسیون حج و زیارت مجلس پیگیری خواهیم کرد.

افضلی با تاکید بر اینکه همه دستگاهها باید کمک کنند تا مراسم پیاده روی اربعین به بهترین نحو برگزار شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس هم با پیگیری مشکلات زائرین هستند و در کمیسیونهای تخصصی از جمله کمیسیون عمران مجلس رفع این مشکلات و چگونگی تسهل امور در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: در خصوص قیمت گذاری برای سفر کربلا در ایام اربعین، بهتر است در زمان مناسب تری این مسائل مطرح تا موضوعات در یک فضای خوب و آرام پیگیری شود.

دبیر اول فراکسیون حج و زیارت مجلس افزود: امیدواریم مسائل و مشکلاتی که امسال مطرح شده، سال آینده چند ماه قبل از اربعین برای آنها برنامه ریزی شود تا دیگر شاهد تکرار آنها نباشیم.

افضلی گفت: یک حجم تقاضای زیاد در یک مدت معین و محدود مطرح می شود که کنترل برخی از امور به راحتی نیست.

وی افزود: قطعا فراکسیون حج و زیارت همه مسائل و مشکلات مطرح شده را در نشست با مسئولین حج و زیارت و دیگر مسئولین پیگیری خواهد کرد.