پول اضافی از زائرین اربعین غیرقانونی و غیر شرعی است/ پول اضافی باید برگشت داده شود

گروه سیاسی- سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز در پاسخ به سوالی درباره گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین از جمله 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج و هزینه زیاد پارگینک در مرزها از جمله ورودی 50 هزار تومانی برای پارکینگ چزابه گفت: از زمان اعتراضات و انتقادات در این زمینه، فراکسیون حج و زیارت وارد عمل شد و تا کنون چند جلسه در این باره داشته است که امروز چهارشنبه هم این موضوع در جلسه فراکسیون با مسئولین پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما پیگیر رفع این مشکلات هستیم، تصریح کرد: پولهایی که از زائرین اربعین گرفته می شود و قطعا به این شیوه فعلی پول گرفتن درست نیست.

نائب رئیس دوم فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسهیل امور زائرین و فراهم کردن امکانات جهت رفتن زائرین به کربلا گفت: این شیوه پول گرفتن ها به نوعی سنگ اندازی و مانع اندازی در مسیر زائرین است.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس معتقدند جمعیت هلال احمر، سازمان حج و دستگاههای مرتبط در ایام اربعین برای خود کاسبی راه انداختند، گفت: دولت باید هزینه زیارت اربعین را پایین بیاورد تا قشر پایین و مستضعف جامعه به راحتی در این سفر شرکت کند.

وی افزود: این مقدار پول گرفتن کار خوبی نیست و امیدواریم حق مردم و پول اضافی مردم برگشت داده شود.

نائب رئیس دوم فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان مجلس معتقدند گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین غیرقانونی و غیر شرعی است، گفت: هر اقدام و عملی که در چارچوب مقررات نباشد غیر قانونی و غیر شرعی است.