زنی که در نمایشگاه مطبوعات همه را فریب داد!

 این زن در صحبت‌های خود اینطور می‌گوید که «من ۳ ماه است که در چادر زندگی می‌کنم»، «کدام آخوند در ایران هست که خانه نداشته باشد»، «کربلا تو ایران است، بیایید برای گرسنگی بچه‌ها سینه بزنید»، «چرا مرا تهدید کرده‌اند که اگر حرف بزنی تو را می‌کشیم!» و...

این ویدئو در شبکه‌های مجازی بازتاب فراوانی داشت و افرادی در رسانه‌های ضد انقلاب و حتی رسانه‌های خودی، آنرا سند شیوع فقر و فساد در ایران معرفی کردند!

در این میان، «حسن شمشادی» خبرنگار با سابقه صدا و سیما نیز این ویدئو را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد تا به گفته خود بتواند برای این زن از سوی خیّرین کمکی فراهم کند.

او اما ۲ روز قبل، ضمن باز نشر همین ویدئو نوشت: این خانم یک کلاهبردار حرفه‌ایست...

شمشادی در توضیح خبر خود نیز نوشت:

«چند روز پیش این ویدئو رو از اون جهت منتشر کردم تا اطلاعی درباره‌اش کسب کنم و چنانچه واقعا چادرنشین و مشکل‌دار هستن؛ بتونیم پیداشون کنیم و کمکی از روی انسانیت به او و بچه‌هاش داشته باشیم...

در این باره دوست ارجمندی؛ ساعتی پیش این پیام رو فرستادند که عینا منتشر می‌کنم...

سلام

در خصوص اون خانم که پست اظهاراتش در نمایشگاه مطبوعات رو گذاشتید باید خدمتتون عرض کنم ایشون به نام م.ش یه جاعل کلاهبردار هست که از خیریه‌ها و افراد خیّر کلاهبرداری میکنه و قریب به دوماه پیش در خیریه مهر علوی که حقیر عضو هیئت امنای اون هستم با ارایه مدارک نادرست و دروغ قریب به ۳۰ میلیون کمک دریافت کرد.

با پیگیری‌های اخیر ما مشخص شد موارد مشابه و متعددی هست که ایشون مردم رو فریب داده.

بنده خودم وکیل دادگستری هستم و خیریه ما به زودی علیه ایشون طرح شکایت خواهد کرد.»

 

*قبل از این و در جریان فتنه سال ۸۸ نیز، ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی، فیلمی را از تظلّم یک زن ستم‌دیده منتشر کرد و البته بعداً مشخص شد که این زن یک بازیگر تئاتر است و قضیه از اساس یک پروژه تبلیغاتی بوده است.

با تمام این شفاف‌سازی‌ها اما از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و ایضاً از خواص کشور انتظار می‌رود پیش‌بینی‌های لازم را در زمینه این سیاه‌نمایی‌های خطرناک داشته باشند.

مبحث «فتنه اقتصادی» و تلاش دشمن برای ایجاد آن در ایران اسلامی با ابزار سیاه‌نمایی از اقتصاد و مفسدنمایی از نظام اسلامی نیز طی سال‌های اخیراً بارها مورد اشاره رهبر انقلاب و برخی خواص کشور قرار گرفته است.

اصرار بر سیاه‌نمایی اقتصادی و مفسدنمایی در حالی است که اقتصاد ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهانی قرار دارد و نرخ بیکاری در ایران نیز اولاً تنها ۶ درصد از میزان استاندارد بیکاری در جهان بالاتر است و ثانیا اکثریت این میزان بیکاران نیز در وضعیت بحرانی نیستند. (شاهد مثال آنکه بخش اعظمی از پیشنهادات وزارت کار به کارجویان پذیرفته نمی‌شود.)

همچنین ایران اسلامی در زمینه تأمین امنیت و خوراک مردم نیز در تنگنا قرار ندارد و تحریم‌ها هم طبق اعلام عمده‌ای از کارشناسان کشور، هیچگاه اثری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد کلان ایران اسلامی نداشته‌اند.

مسئله مفسدنمایی از نظام اسلامی، فاز دیگری است که با وجود پرچمداری مقام معظم رهبری و اثبات عزم نظام اسلامی با مفسدین؛ اما در دستور کار جریان فتنه قرار دارد.

در حالی که در مقوله فساد باید دانست امر فساد به دلیل ارتباط مستقیم با نفسانیت انسان‌ها همواره و حتی در دولت امام معصوم هم ممکن الوقوع است (کما اینکه در دولت امام مجتبی(ع) از جانب برخی چهره‌های سست‌عنصر روی داد) و گناه اصلی در این زمینه برخورد نکردن با فساد است نه وقوع آن!

امری که نظام اسلامی علم‌دار مبارزه با آن است و اثبات کرده است که در این زمینه اهل مماشات و مداهنه نیست.

(گفتنیست، تاکنون در مواردی، رسانه‌های کشور و حتی صدا و سیما اقدام به انعکاس وضعیت خانواده‌های محروم کرده‌اند و کمک‌های شایانی برای این خانواده‌ها ایجاد شده است.)