حمایت بوسنی و هرزگوین از تداوم برجام

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با باقر عزت بگوویچ عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به مواضع و اقدامات دولت آمریکا در راستای نقض توافقنامه برجام و تضعیف آن گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود ذیل توافقنامه برجام پایبند بوده و این امر مورد اذعان  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان عالیترین نهاد در این عرصه قرار گرفته است.

حیدری افزود: بدیهی است التزام ایران به برجام تا زمانی ادامه خواهد داشت که این توافق از سوی طرف‌های دیگر محترم شمرده شود و ایران بتواند از منافع مشروع و قانونی خویش از این معاهده بهره‌مند شود.

سفیر کشورمان در این دیدار اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را تشریح کرد و افزود: اگر امروزه شاهد آن هستیم که گروه‌های تروریستی همچون داعش در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه به شدت تضعیف شده‌اند، این ثمره مقاومت ملت‌های منطقه و اقدامات مقتدارنه و موثر جمهوری اسلامی ایران است.

باقر عزت بگوویچ در این دیدار از پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد و گفت: برجام یک توافقنامه بسیار مهم است که تحت نظارت مجامع بین‌المللی به تایید رسیده است و بوسنی و هرزگوین نیز همگام با دیگر کشورهای اروپایی از تداوم برجام حمایت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که تمام طرف‌ها به تعهدات خود در قبال برجام پایبند بمانند و این توافقنامه بین‌المللی به خوبی اجرا شود.

در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه ایران و بوسنی هرزگوین و ضرورت تسهیل همکاری‌ها بخصوص در عرصه اقتصادی و ترغیب افزونتر بخش‌های خصوصی دو کشور گفت‌وگو شد.