ورود اصلاح‌طلبان به فازهای جدید «عبور از روحانی»

 مصطفی کواکبیان، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرآنلاین گفته است: «احساس می‌شود که آقای روحانی با روحانی قبلی مقداری فرق کرده باشد»!

او در ادامه می‌افزاید:

فکر می‌کنم که آقای روحانی، باید به پایگاه رأیش را توجه کند. بالاخره همه اصولگراها در جمنا جمع شدند و به آقای رئیسی رای دادند. کدام اصولگرا بوده است که به آقای روحانی رأی بدهد. یک نمونه و یک حزب بگویید؟ در مقابل همه اصلاح‌طلب‌ها یک صدا پشت آقای روحانی آمدند و همه به آقای روحانی رای دادند. این پایگاه رای نباید از دست برود، در غیر اینصورت اعتماد مردم از دست می‌رود و در انتخابات بعدی مردم حاضر نمی‌شوند. نه اینکه در انتخابات بعدی مردم به سمت اصولگراها بروند، اصلا در انتخابات حاضر نخواهند شد.[۱]

 

*قبل از کواکبیان، احمد شیرزاد، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی از این گفته بود که رفتار روحانی شکل جدیدی به خود گرفته و پیوند خویشاوندی اصلاح‌طلبان با روحانی هم پیوند قوی‌ای نیست!

علی تاجرنیا، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم نیز چندی قبل اظهاراتی با این محتوا بیان کرده بود که رئیس‌جمهور عقبگرد کرده و نمی‌تواند آنطور که باید به تعهداتش عمل کند.

در همین حال و به تازگی هم «بهزاد نبوی» به صحنه آمده و منکر هرگونه ائتلاف میان روحانی و اصلاح‌طلبان شده است.

جالب آنکه رئیس‌جمهور روحانی دیگر برای رسانه‌های اصلاح‌طلب هم آن روحانی سابق نیست که برایش تیترهای پرطمطراق انتخاب کنند و یا از پردستاوردی برجامش برای مردم بگویند... شاهد مثال آنکه روزنامه اعتماد به تازگی در گزارشی با مزاج افشاگری از رفتارهای دولت نوشته است: «ملاک یکی از استانداران برای انتخاب استان مورد نظر، ارزیابی همسرش از آن استان بوده است»

تمام این تقلّاها در حالی است که اولاً رفتار رئیس‌جمهور روحانی نسبت به اصلاح‌طلبان هیچ تغییری نکرده و ثانیاً درهم‌تنیدگی چپ‌ها با رئیس‌جمهور روحانی بواسطه کارنامه رفتاری آنها در ۵ سال گذشته و البته مسئله مهمی به نام «برجام»؛ هرگز با این حرف‌ها قابل گسست نیست.

طی سال‌های گذشته کسانی این هشدار را به چپ‌ها دادند که چاپلوسی‌های مکرر آنها برای رئیس‌جمهور روحانی منجر به هم‌سرنوشتی می‌شود و اصلاح‌طلبان باید زمانی که می‌گفتند «فدائیان دولتیم» و «تمام کارهای روحانی قانونیست» فکر این روزها را می‌کردند...

گفتنیست، محمدرضا عارف به تازگی طی اظهاراتی که در خبرگزاری ایلنا منتشر شد، تأکید کرده است: جریانی می‌خواهد بین اصلاح‌طلبان و دولت فاصله بیاندازد باید در مقابل اینگونه تحرکات هوشیار باشیم و دولت هم باید مراقبت کند در ایجاد این فاصله سهیم نباشد!