مطهری: آمریکا پایبند قانون جنگل است

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس، با اشاره به شکار پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی آمریکایی در خاک ایران توسط نیروهای مسلح، اظهار داشت: با توجه به اینکه این هواپیمای جاسوسی به گونهای طراحی شده که در موقع خطر، به مقر خود برمیگردد و یا منفجر میشود اما این هواپیما تقریبا سالم به دست ایران افتاد، لذا نشان میدهد که ایران توانسته است در سامانه هدایت این هواپیما نفوذ کند.

وی با بیان اینکه نفوذ ایران به سامانه هدایت هواپیمایی جاسوسی آمریکا نشانه قدرت جنگ الکترونیک نیروهای مسلح است، افزود: تجاوز این هواپیما به حریم هوایی ایران باید از طرق سیاسی به طور جدی‌تر دنبال شود.

مطهری همچنین گفت: اگر چنین اتفاقی در خاک آمریکا یا فلسطین اشغال رخ می‌داد، شورای امنیت سازمان ملل علیه متجاوز قطعنامه صادر می‌کرد ولی گویی مجامع جهانی حق تجاوز آمریکا به خاک کشورهای اسلامی را به رسمیت شناخته‌اند و در واقع قانون جنگل بر جهان حکومت می‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه امروز در دنیا کشورهای قوی‌تر بر حسب ظاهر از حقوق ویژه‌ای برخوردارند، تصریح کرد: ما باید به حکم اسلام و فطرت انسانی ملت‌ها با این تبعیض‌ها مبارزه کنیم.

مطهری همچنین گفت: قدرت اصلی انقلاب اسلامی صرفاً در عواملی مثل توان جنگ الکترونیک، موشک و مانند اینها نیست، بلکه در قوت ایمان، آرمان‌گرایی، شوق شهادت و الگو بودن حماسه حسینی برای مردم ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این روحیه که بخش عظیمی از مردم حاضرند همه چیز خود را در راه اسلام فدا کنند، قدرت اصلی انقلاب در نفوذ معنوی و ایدئولوژیک در ملتهای مسلمان و حتی سایر ملتهاست و اینها به اضافه توان رزمی ما باعث شده است که رژیم صهیونیستی و آمریکا جرات نمیکنند به ایران حمله کنند حمله آنها مساوی است با این که فلسطین در مدت کوتاهی توسط مجاهدان مسلمان ایرانی، عرب و ترک و سایر ملتها آزاد شود.