دولت مسئول اصلی بیکاری

 فلاحت‌پیشه با اظهار داشت: استان کرمانشاه، بالاترین میزان بیکاری را دارد.

در سفر مقام معظم رهبری به این استان و نیز سفر آقای احمدی نژاد مجموعه‌ای از طرح‌های توسعه‌ای مثل پالایشگاه آناهیتا مصوب شد، اما هیچکدام از این طرح‌ها اجرایی نشد.

فلاحت‌پیشه گفت: حتی در دولت آقای روحانی نیز طرح‌هایی برای توسعه استان مطرح و مصوب شد، اما اجرایی نشدند تا این استان همچنان به دلیل ناکافی بودن زیرساخت‌های توسعه‌ای با مشکل بیکاری دست به گریبان باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر فقط توسعه کرمانشاه در ارتباط با مراودات با عراق باشد، خیلی از مشکلات استان ما حل خواهد شد و نیازی به بودجه عمومی هم نداریم، اما دولت در این زمینه کم‌کاری کرده است.

من عقیده دارم اگر طرح‌هایی مثل بزرگراه کرمانشاه به کربلا نهایی شود و در زمینه ریلی سرمایه‌گذاری ویژه انجام شود، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: برای مثال سفرهای اربعین که هر ساله جمع زیادی از رائران را از ایران به کربلا اعزام می‌کند، در خاک کرمانشاه با بی‌مهری مسئولان رو‌به‌رو است و علی‌رغم اینکه دولت‌‌ تأکید می‌کند از مرز خسروی هم سفر ممکن است، اما همیشه با این مرز کج‌دار و مریض برخورد می‌شود. این در حالی است که هزینه‌های فراوانی در امر هتل‌داری و گردشگری در این بخش انجام شده است.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه مسئول اصلی بیکاری در کرمانشاه دولت است، افزود: نگاه به کرمانشاه باید عوض شود و وزیران به وظایف خودشان در زمینه ساخت احداث امکانات زیرساختی مثل کارخانه، کارگاه‌های تولیدی، جاده و... عمل کنند.