دولت رقم و نحوه هزینه وجوه آزادشده پس از برجام را اعلام نمی‌کند

 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش (د) گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ـ برجام ـ گفت:‌ آنچه «آزادسازی بخش قابل توجهی از وجوه مسدود شده قبل از برجام و دسترسی بانک مرکزی به آن» ذیل عنوان «تحولات انجام شده در حوزه رفع تحریم‌ها» خوانده شده است، مبهم است.

وی با ذکر این که منبع این بند احتمالاً گزارش وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است، تصریح کرد: این نحوه گزارش دادن وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی و در پی آن از کمیسیون به صحن مجلس صحیح نیست.

سلیمی در توضیح گفت:‌ وزارت امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی باید دقیقاً اعلام می‌کردند که چه مقدار از وجوه مسدود شده کشور در خارج پس از اجرای برجام آزاد شده است،‌ نه این چنین کلّی و مبهم گزارش دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از آن مهم‌تر دولت باید هرچه سریع‌‌تر اعلام کند که اگر خبر دسترسی بانک مرکزی به این «بخش قابل توجه از وجوه مسدود شده» صحیح است، این وجوه در کجا و چگونه هزینه شده است؟