رژیم سعودی ضعیف‌تر از آن است که به ایران حمله کند

امیل لحود، رئیس جمهور اسبق لبنان گفت: اگر حزب‌الله نبود اسرائیل خیلی وقت پیش لبنان را اشغال کرده بود و عربستان ضعیف‌تر از آن است که به ایران حمله کند.

رئیس جمهور اسبق لبنان در گفتگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: از زمان انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور، نهاد ریاست جمهوری در لبنان قدرت تصمیم گیری پیدا کرده است. من از زمان شکست داعش و جبهه النصره در جرود عرسال نگران اقدامات منفی عربستان علیه لبنان بودم. لبنانی‌ها باید از شعله ور شدن آتش فتنه داخلی که اسرائیل در حال انتشار آن است برحذر باشند.  

لحود افزود: نمی‌توان پیش از بازگشت سعد الحریری به لبنان و شنیدن سخنان او استعفایش را پذیرفت. آنچه در عربستان در حال اتفاق افتادن است تحولاتی بیشتر از استعفای سعد الحریری را شامل می‌شود، به ویژه پس از بازداشت تعداد زیادی از کسانی که در این کشور دارای نفوذ بودند.

لحود خاطرنشان کرد: میشل عون تلاش می‌کند فضا را آرام و اوضاع را کنترل کند، اما ما باید یک راهکار جایگزین را برای جلوگیری از کشیده شدن لبنان به فتنه وضع کنیم. کنترل بحران و تأکید بر توافق میان ارتش و مردم و نیرو‌های مقاومت دارای اهمیت زیادی است. نگران این موضوع هستم که از بحران آوارگان سوری برای بحرانی کردن اوضاع در لبنان سوء استفاده شود.  

او همچنین تصریح کرد: اگر حزب الله نبود اسرائیل خیلی وقت پیشتر لبنان را اشغال کرده بود. اسرائیل که صد درجه از عربستان قویتر است ناتوان از رویارویی با حزب الله بود و عربستان ضعیف‌تر از آن است که به ایران حمله کند.

رئیس جمهور اسبق لبنان در پایان به مردم لبنان اطمینان داد که جنگ جدیدی این کشور را تهدید نمی‌کند.