به گزارش ايسنا، محمدمصطفي محمدنجار در حاشيهي بازديد از ستاد انتخاباتي كشور در جمع خبرنگاران در رابطه با مراحل طي شده مسير انتخابات، گفت: مانوري كه انجام شده است، گسترده و سراسري بوده و در واقع تمريني براي انتخابات است تا اگر كم و كسري وجوددارد، برطرف شود.

وی با بیان این‌که مانور انجام شده در جهت سنجش میزان آمادگی‌ها انجام شده است، توضیح داد: در این مانور تست سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جامع انتخابات و هم‌چنین توان اجرایی مدیران بررسی شده است.

نجار با اشاره به این‌که این مانور بسیار گسترده و در سطح سراسر کشور انجام شده است، گفت: این مانور با هدایت و مرکزیت وزارت کشور انجام شده و در آن به صورت فرضی حدود ۴ هزار و ۴۹۴ نفر مراجعه و ثبت نام کردند و پس از ارسال مدارک، اعلام وصول شد که به آنها نیز اعلام شده است و با توجه به نرم‌افزارهای موجود، این آزمایش به خوبی انجام شده است.

وزیر کشور با تاکید بر این‌که این مانور برای سنجش کیفیت و توان اجرایی کار و هم‌چنین میزان آمادگی‌ها بوده است، تصریح کرد: علاوه بر ستاد مرکزی انتخابات کشور، ۳۱ ستاد انتخاباتی در همه‌ی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این مانور را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که از سوم دی انتخابات به صورت رسمی شروع می‌شود و ثبت نام‌ها آغاز خواهد شد، گفت: در این دوره ۲۰۷ حوزه‌ی اصلی و هزار حوزه‌ی فرعی وجود دارد وامیدواریم با آمادگی که امسال داریم و با توجه به تجربیات گذشته و هم‌چنین با توجه به اجرای طرح جدیدی مبنی بر اجرای رایانه‌ای انتخابات در ۱۰ درصد حوزه‌ها به صورت صد در صدی بتوانیم انتخاباتی پرشکوه، پرسرعت و باکیفیت بالا داشته باشیم.

نجار اضافه کرد: این اقدامات برای میزان آمادگی، بررسی کیفیت روش‌های اجرایی، بالا بردن میزان آموزشی و آمادگی افراد بوده است.

وزیر کشور با اشاره به این‌که در این مانور سراسری هر ۲۵ فرآیند مربوط به انتخابات مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: دراین مانور کلیه‌ی فرآیندهای انتخاباتی با حدود ۴ هزار و ۴۹۴ نفر به صورت فرضی انجام شده است و در مورد اجرای رایانه‌ای انتخابات در ۱۰ درصد شعب، آمادگی‌های لازم انجام خواهد شد و سخت‌افزار آن تهیه شده است و در حال حاضر آموزش استانی را شروع کرده‌ایم و با توجه به زمان‌بندی باقی‌مانده، کار به خوبی پیش می‌رود.

وي همچنين با اشاره به اينكه در ايران ۳۰ سال تجربهي انتخابات را داريم، گفت: باتوجه به اينكه وجود كم و كسريها در هر مرحله طبيعي است، ما از تجربيات و زحمات گذشته به طور قطع استفاده خواهيم كرد و همچنين با توجه به اينكه تيمي كه در وزارت كشور و سراسر كشور فعال هستند، تلاش خود را براي برگزاري بهتر انتخابات دارند، اميدواريم انتخابات پيش رو به خوبي انجام شود و اين مانور هم براي بررسي كم وكاستيها و برطرف كردن آنها بوده است؛ چون تلاش شده تا شرايط واقعي در اين مانور فراهم شود.