اصرار نمایندگان و نائب رئیس مجلس بر مطرح شدن سوال از روحانی در مجلس/ تحویل سوال به لاریجانی

گروه سیاسی- علی وقف چی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه هیچ یک از نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور امضاهای خود را پس نگرفتند، گفت: در حال حاضر طرح سوال از رئیس جمهور دارای 180 امضاست و همه امضاها به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه نه امضایی کم شده و نه امضایی اضافه، افزود: نیازی به امضای جدید نداریم چرا که طبق قانون برای حضور رئیس جمهور در صحن مجلس به امضای 74 نماینده نیاز است که 106 نماینده بیشتر از حد قانونی این طرح را امضا کردند.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور با اشاره به نشست دوشنبه گذشته طراحان سوال از رئیس جمهور گفت: این نشست با ریاست علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس بود که بعد از بحث های مختلف، همه نمایندگان حاضر در نشست، بر حضور نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیونهای تخصصی مجلس و پاسخ به سوالات نمایندگان تاکید کردند.

وقف چی گفت: حتی خود مطهری هم بر اجرای قانون، حضور نمایندگان رئیس جمهور در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان تاکید دارد.

وی با بیان اینکه سؤال از رئیس جمهور تحویل علی لاریجانی رئیس مجلس شده، افزود: طبق آئین نامه داخلی مجلس، باید کمیسیون‌های اصلی و فرعی جهت بررسی سوال مشخص شود و نمایندگان رئیس جمهور با حضور در این کمیسیون‌ به سوالات پاسخ دهند.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه در مرحله اول سؤال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس مطرح نمی شود، گفت: این سوالات ابتدا در کمیسیونها بررسی می شود و اگر نمایندگان از سوالات مسئولین دولت و نمایندگان رئیس جمهور قانع نشدند سوالات در صحن مجلس مطرح می شود.

محور اصلی سوالات از رئیس جمهور مشکلات موسسات مالی- اعتباری و ندادن پول سپرده گذاران و انجام ندادن وظایف بانک مرکزی در این زمینه است که این سوال از خردادماه در مجلس مطرح شد.