وعده سر خرمن دولت برای ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ها

 حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر با انتقاد از ارائه نشدن «لایحه نظام جامع رسانه‌ها» به مجلس اظهار داشت: در هر موضوع مهمی از جمله در حوزه رسانه، وقتی ضوابط و قوانین به روز و شفافی وجود نداشته باشد، طبیعتا حقوق افراد ذی‌نفع در آن حوزه تضییع می‌شود و فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری عمیق رسانه‌ها در کشورهای مختلف ادامه داد: این تاثیرگذاری به حدی است که گاهی رسانه‌ها تا مرز جابه‌جا کردن قدرت‌ها هم پیش می‌روند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: با توجه به اهمیت رسانه‌ها، آنچه مهم است ریل‌گذاری مستقل و دقیق برای آن‌ها منطبق با اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی است که باید برخلاف آنچه در جریان حاکم رسانه‌های دنیا برقرار است، تعریف شود.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: متاسفانه در این دولت پنج سال است که وعده سر خرمن ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ها داده می‌شود و تقریبا ماه به ماه این وعده تکرار شده و با وجود سوال‌ها و تذکرهای مکرر نمایندگان، هنوز خبری از ارائه این لایحه به کمیسیون فرهنگی مجلس نیست و این آسیب‌زا خواهد بود.

اگر لایحه ندهند، طرح می‌دهیم

وی ادامه داد: درخواست ما از دولت این است که حاصل کارشان را به مجلس ارائه دهند تا مجلس نیز کار کارشناسی خودش را انجام دهد و اگر تا قبل از ارائه لایحه بودجه این لایحه به مجلس نیاید، برخی نمایندگان با جدیت به دنبال سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته سال‌هاست که طرح جایگزینی هم برای نظام جامع رسانه‌ها داریم، اما دست نگه داشتیم تا دولت متناسب با اقتضائاتش لایحه ارائه کند.

پژمان‌فر افزود: وقتی که دولت عزمی برای ارائه این لایحه ندارد و با موج‌های جریانات زنجیره‌ای سیاسی عقب‌نشینی می‌کند، مجلس چاره‌ای ندارد جز اینکه وظیفه‌اش را انجام دهد.