فاصله گرفتن روحانی از جریان اصلاحات

علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات درباره صحبت‌های برخی از اصلاح طلبان مبنی بر فاصله‌گرفتن دولت از جریان حامیان خود، اظهار کرد: این مسئله صحت دارد و حتی آنهایی که جزء حامیان سرسخت دولت بودند، اکنون در مواجهه با مسائل به وجود آمده اظهار نگرانی می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از حامیان رئیس‌جمهور که در دوران انتخابات حتی وجود کاندیدای سایه را نیز در کنار کاندیدای اصلی جریان اصلاحات ضروری نمی‌دانستند، اکنون اذعان دارند که روحانی از بدنه جریان اصلاحات فاصله گرفته و کابینه‌ای تشکیل داده است که با عقبه رأی وی فاصله بسیاری دارد.

صوفی تصریح کرد: اگر این فاصله گرفتن به قیمت کارآمدی و عبور از بحران‌ها بود، می‌توانستیم  آن را توجیه کنیم، اما وقتی می‌بینیم که کارآمدی چشمگیری در برخی انتصابات دولت وجود ندارد و راه‌حلی اساسی برای برون‌رفت از بحران‌های موجود ارائه نشده، نگرانی حامیان دولت دوچندان می‌شود.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات بیان کرد: اکنون نیز مباحثی مبنی بر انتخابات 1400 و پیمان روحانی_ لاریجانی به میان آمده است که حتی برخی اصلاح‌طلبان نیز این پیمان را پذیرفته و بر آن صحه گذاشته‌اند، لذا این امر نشان می دهد که دل‌مشغولی دولت و برخی اصلاح‌طلبان، مردم و مشکلات آنان نیست.

وی ادامه داد: دولت اگر خواهان فاصله‌گیری از اصلاح‌طلبان است، بهتر که از مسیر خدمت به مردم خارج نشود و فکر نکند که رأی مردم تضمین‌شده بوده و در جیب آنها قرار دارد.

صوفی با اشاره به انتظار اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور و دولت تأکید کرد: لازم است که دولت در بسیاری از رویکردهای خود تغییر ایجاد کند و با شجاعت وارد میدان شده و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات اذعان کرد: دولت وظیفه دارد که استانداران و مدیرانی اصلح و مردمی انتخاب کند، اما مشاهده می‌کنیم که در بدنه دولت برخی از مدیران ناکارآمد دولت‌های قبلی به قوت خود باقی هستند.