نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره ایران

منابع دیپلماتیک، روز گذشته اعلام کردند، عربستان سعودی خواستار نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بررسی آنچه را مداخلات و نقض‌شکنی‌های ایران ادعا کرده خواستار شده است.

دبیرخانه اتحادیه عرب یادداشتی را بین کشورهای عضو توزیع و در آن تأکید کرده که این نشست، یکشنبه هفته آینده در قاهره، پایتخت مصر و برای بررسی دخالت‌های ایران در کشورهای عربی، تشکیل خواهد شد.

اتحادیه عرب گفته است که نشست یکشنبه آینده در سطح وزراء برگزار خواهد شد و بحرین، امارات متحده و جیبوتی که اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را به‌عهده دارد، به این خواست پاسخ مثبت داده‌اند.

عربستان سعودی و متحدان عربی آن با تکرار اتهام‌های ثابت‌نشده، ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه، تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه و نیز حمایت مالی و تسلیحاتی از برخی گروه‌های سیاسی و نظامی در این کشورها متهم می‎‌کنند.

شنبه هفته گذشته بود که ارتش یمن (وابسته به انصارالله) در پاسخ به تجاوزهای مکرر ائتلاف متجاوز سعودی، با شلیک یک موشک بالستیک دوربرد فرودگاه «ملک خالد» را در حومه ریاض مورد هدف قرار داد. سعودی‌ها که از این قدرت موشکی یمنی‌ها مستأصل گشته‌اند، ایران را به ارسال تسلیحات و فناوری‌های نظامی به انصارالله متهم کرده‌اند.