فرار متهم 500 میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان به آلمان

گروه سیاسی- جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به فرار «ش.م» متهم اصلی پرونده صندوق ذخیر فرهنگیان، گفت: ما در خصوص فرار متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هشدارهای لازم را داده بودیم.

وی افزود: این فرد در حاضر در کشور آلمان حضور دارد و ما از قوه قضائیه می خواهیم که اموال وی را مصادره کند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس شورای اسلامی درباره دلایل دادن 500 میلیون پول به یک فرد گفت: در سیستم بانک سرمایه از این جور مسائل وجود داشته است.

کوچکی نژاد در خصوص زمان فرار این فرد به خارج از کشور گفت: در حین تحقیق و تفحص مجلس این فرد متوجه اقدامات ما شد و کشور را ترک کرد.

وی افزود: این فرد یکی از متهمان اصلی پرونده تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان است که متاسفانه در حال حاضر در کشور حضور ندارد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: ما از قوه قضائیه می خواهیم که با اتخاذ ندابیری زمینه بازگشت این متهم را به کشور فراهم کند.

کوچکی نژاد گفت: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به اتمام رسیده و هیئت گزارش خود را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داده است.

وی افزود: این کمیسیون باید گزارش را نهایی و متن آنرا برای قرائت در صحن مجلس تحویل هیئت رئیسه مجلس دهد.

تحقیق و تفحص از این صندوق آذخیره فرهنگیان در زمستان سال گذشته شروع شد که در روند تحقیق و تفحص تخلفات زیادی رسانه ای شد و حتی گفته شد که تنها در بانک سرمایه 13 هزار میلیارد تومان تخلف مشاهده شده است.

اوایل آبان گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی هیئت تحقیق و تفحص نهایی و در جلسه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

دفاعیات مسئولان مربوطه و همچنین گزارش مدیران توسعه مدیریت مالی وزارت آموزش و پرورش و مسئولان بانک سرمایه  مورد بررسی قرار گرفت.