درخواست کواکبیان از کمیسیون اصل نود

 مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در محل شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه (24 آبان 96) با استناد به اصول 90 و 94 قانون اساسی طی اخطاری، گفت: کمیسیون اصل 90 باید نقش مدعی‌العموم را داشته باشد.

وی با اشاره به قرائت گزارش این کمیسیون با موضوع بررسی طرز کار قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط، خاطرنشان کرد: اینگونه گزارش‌ها چه سودی دارد؛ اگر صرفا بگویند که ما این قوانین را تصویب کردیم و دولت اجرا نمی‌کند چه فاید‌ه‌ای خواهد داشت.

کواکبیان با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل 90 باید مشخصا خاطیان را معرفی کند و از قوه قضاییه پیگیری این موضوع را بخواهد، گفت: حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد اما متاسفانه قوه قضاییه به تحقیق و تفحص‌ها رسیدگی نکرده و به آنها توجه ندارد و ما اینجا وقت ملک و مملکت را می‌گیریم.چرا که دولت قبل که آنجور قوانین را دور زد و دولت فعلی هم می‌گوید ما از اول برنامه را قبول نداریم.

بنابر این گزارش علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ گفت: کمیسیون اصل 90 نمی‌تواند حکم صادر کرده و جای قوه قضاییه را بگیرد و مجرم را معرفی کند بلکه حداکثر می‌تواند گزارش خود را به قوه قضاییه ارجاع دهد و گزارش امروز این کمیسیون نیز راجع به عدم ابلاغ و اجرای آیین‌نامه‌های اجرایی بود.