رئیسی: دشمنان نمی‌خواهند جامعه ما پیشرفت کند

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) که در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: احکام شریعت همچون اقامه نماز، پرداخت زکات، حج، احکام فردی و شخصی از طهارت و غسل گرفته تا باید و نبایدهایی که در قرآن اشاره شده است، همه از احکام شریعت بوده و دارای قوانینی است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: غایت رسالت رسول و نبوت انبیاء الهی به ویژه رسالت پیامبر ختمی مرتبت، تشکیل جامعه‌ای متکامل و رشد یافته است که سنگ زیربنای آن و تمامی قوانینش براساس توحید باشد.

رئیسی تاکید کرد: از قدیم‌الایام سخن از این است که شهر سالم و آرمان‌شهر دارای چه ویژگی‌هایی است، شهری که پیامبر می‌خواهد آن دیار را هدایت کند؛ روابطش براساس خداخواهی، معرفت، عقلانیت و عدالت است که پیامبر آن را مدیریت می‌کند.

وی افزود: مدیریت پیامبر در آن آرمان شهر براساس اخلاق، معنویت و عدالت است و مدینه‌النبی شکل گرفت و پیامبر علاوه بر مدیریت بر احکام، در حوزه سیاسی و حاکمیت نقش برجسته‌ای داشت.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: بسیاری از افراد تلاش کردند مدیریت مرامی را از مدیریت سیاسی جدا کنند و حضرت رضا(ع) فقط پاسخگوی سوالات شرعی مردم باشند، اما در آغاز شکل‌گیری مدینه‌النبی، پیامبر به اطاعت از خدا، پیامبر و اولوالامر ایشان اشاره کردند.

رئیسی یادآور شد: پیامبر فرمودند اگر روزی پیامبری نداشتید، می‌خواهید به قهقرا بروید؟ اگر شکرگزار باشید پاداش داده می‌شوید،  پیامبر هشدار دادند که با دادن پاسخ مثبت به دشمن قهقرا می‌روید، اما مردم توجهی نکردند و سخن ایشان را فراموش کردند و جامعه اسلامی دچار تشتت شد.

وی اضافه کرد: علامه مجلسی می‌فرمایند خط امامت و ولایت مسیر پیش رو است اما مردم توجهی نکردند، رمز پیروزی عباسیان بر مسلمانان در فراموش کردن ولایت‌پذیری بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: هرکدام از جنگ‌ها را که بنگرید، می‌بینید که هر جا ولایت‌پذیری وجود داشته، آن جا حوزه موفقیت و پیروزی بوده است.

رئیسی بیان کرد: امروز به برکت عاشورا، محرم و صفر، بصیرت‌آفرینی‌های امام و خون شهدا، ملت ایران راه پیروی از فرامین امام رضا(ع) را پیدا کردند، این بیدارگری‌ها در جامعه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان نمی‌خواهند جامعه ما پیشرفت کند اما ما یافتیم که راه سعادت ما در پیروی از فرامین امام رضا(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: امروزه نگاه مردم به صاحب این صحن و سرا است، اگر دانشگاه، حوزه، هنرمندان، اصحاب رسانه تلاش کنند محاسن سخن را برای انسان معاصر بیان کنند بدون تردید جامعه عاشق بیانات ایشان می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی رشد معرفت و توجه به ائمه اطهار در جامعه وجود دارد و روز به روز نیز در حال افزایش است.

وی در پایان با اشاره به حادثه کرمانشاه و آسیب‌دیدن هموطنانمان بیان کرد: دیدیم که چگونه و بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری از جای جای کشور عزیزمان کمک‌ها و مساعدت‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده رسید، ما از این جا دعاگوی همه عزیزان در کرمانشاه هستیم.