بهانه جدید برای عبور از روحانی

احمد خرّم، وزیر راه دولت اصلاحات و فعال اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز گفته است:

«به نظر من اصولگرایان خط قرمزهایی را برای آقای روحانی ترسیم کرده‌اند تا به ‌این وسیله فضای سیاسی ایران در انتخابات مجلس در سال 98 و ریاست‌جمهوری سال1400 به سمت اصولگرایان تمایل پیدا کند. استراتژی اصولگرایان تنها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 نیست بلکه به دنبال زمینه‌سازی و ایجاد مقدمه در انتخابات مجلس در سال 98 هستند. این مساله که‌ آیا آقای روحانی این فشارها و تغییر استراتژی اصولگرایان را پذیرفته یا نه، نیاز به تامل و دقت بیشتری دارد. با این‌همه، واقعیت جامعه بیانگر این مساله است که ‌این اتفاق در حال رخ‌دادن است؛ اتفاقی که با انتقاد بخش قابل‌توجهی در طیف‌های اصلاح‌طلب همراه شده است.»

 

*معلوم نیست چرا اصلاح‌طلبان برای اعلام «عبور از روحانی» اینهمه راه دور می‌روند و بهانه‌هایی مطرح می‌کنند که هیچ عقلی سلیمی آن را نمی‌پذیرد و هیچ نشانه‌ای هم برای آن وجود ندارد!

چه اینکه رئیس‌جمهور روحانی اگر اهل رعایت خطوط قرمز بود، حکماً رعایت خطوط قرمز نظام در مسئله مذاکرات هسته‌ای ارجحیّت بیشتری داشت...

از طرفی چه شده است که اصلاح‌طلبان که در ایام دولت یازدهم، مشورت‌ناپذیری و ایضاً توصیه ناپذیری آقای روحانی را در کنایه به اصولگرایان و نظام اسلامی به رخ می‌کشیدند اما اکنون از این می‌گویند که روحانی در حال تمکین از خطوط قرمز اصولگرایان است؟

شایان ذکر است، مسئله «طلاق سیاسی اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور روحانی» که برخی محافل تحلیلی از یکسال مانده به انتخابات 96 درباره آن هشدار داده بودند؛ عملاً وارد فرایند تحقق خود شده است و کسانی از ستاد جریان سیاسی چپ که روزگاری می‌گفتند «ما فدائیان روحانی هستیم»، «باید دست روحانی و ظریف را بوسید» و «ما تضمین روحانی هستیم» این روزها و در حالی که رئیس‌جمهور روحانی دچار هیچ تغییری در رفتارهای سیاسی خود نشده است؛ اما عنوان می‌کنند که روحانی تغییر کرده، چرخش به راست داشته و ما در این باره ساکت نخواهیم بود!

یکی از نقاط اشاره آن محافل تحلیلی این بود که اصلاح‌طلبان نه‌تنها به هیچ وجه قصد ندارند با کارنامه و شکست برجامی آقای روحانی، پا به انتخابات‌های مهم سال 98 و 1400 بگذارند بلکه تقلّا می‌کنند تا اصولگرایان بعنوان همکار آقای روحانی به مردم معرفی شوند...

 http://www.armandaily.ir/fa/news/main/204513