مردم منتظرند جهانگیری عذرخواهی کند

 در واقعه تلخ زلزله کرمانشاه بی‌تدبیری و ناخویشتنداری معاون اول رئیس‌جمهور در اولین روزهای حادثه معرفی کردن مسکن مهر به عنوان عامل اصلی تخریب‌ها و تلفات زلزله، آن هم بدون هیچ سند و مدرکی، موجبات نگرانی شدید مردم به ویژه حدود 12 میلیون ساکنان مسکن مهر در سراسر کشور را فراهم کرد.

این در حالی است که متاسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با وجود ادعاهای بسیار، هیچ توفیقی در امر مسکن اجتماعی و انبوه نداشته و صرفا با یک رفتار سیاسی درصدد تخریب اقدامات مثبت گذشته برآمده‌اند. در هر حال و با وجود اینکه گزارش‌های بعدی از مقاوم بودن واحدهای مسکن مهر در زلزله اخیر حکایت داشت و بی‌اساس بودن ادعای آقای معاون اول را به اثبات رساند، اما آقای جهانگیری تاکنون هیچ اقدامی برای اصلاح گفتار اشتباه خود و عذرخواهی از افکار عمومی به عمل نیاورده است.

آیا آقای معاون اول شهامت عذرخواهی و پس‌گرفتن موضع اشتباه خود را در روزهای آینده خواهد داشت؟

این روزنامه در ادامه برخی توئیت‌های مردمی در اعتراض به سیاسی‌کاری به بهانه زلزله را درج کرده است:

* سیاسی کاری یعنی بیمارستان یک سال ساخت رو سر مردم آوار بشه. ولی شما 24 ساعته آمار نماهای ریخته شده خانه‌هایی رو بدی که یک دونش هم تا حالا خودت نساختی.

* دو کشته زلزله 7/3 ریشتری مسکن مهر و جیغ‌های بنفش جهانگیری و سوختن ده‌ها نفر زنده زنده در قطار و نگرانی او برای قاچاق دختر مظلوم وزیر یعنی سیاسی‌کاری.

* این دولت از فیلم سینمایی، صعود به جام جهانی، محیط زیست، پیاده‌روی اربعین استفاده سیاسی میکنه، توقع دارید از فرصت زلزله استفاده نکنه.

* با فروکش کردن عملیات امداد ابتدایی در زلزله کرمانشاه حالا وقت رسیدگی به سیاسی‌کاری دولتمردان رسیده؛ کاری که اونا از ساعات اول حادثه شروع کردن!

* مردم شریف ایران یادتون هست با سیاسی‌کاری ازتون رأی گرفتیم؟ با سیاسی کاری نقض برجام رو ماست‌مالی کردیم؟ حالا با سیاسی کاری میدون رو دست گرفتیم.

* سیاسی‌کاری یعنی ارتش شهرها رو آباد کنه و سپاه روستا رو، دولت هم به فکر تسویه‌حساب‌های قبلی خودش باشه...!

* جناب معاون اول رئیس‌جمهور باید از جامعه ده ‌میلیونی مسکن مهر‌نشین، بابت سیاسی‌کاری عذرخواهی کند.

* سیاسی‌کاری یعنی به جای اینکه به درد مردم کرمانشاه برسی مسکن مهر رو علم کنی که: آی ملت! اکثر کشته‌ها، مربوط به مسکن مهر بوده.

* سیاسی کاری یعنی دروغ با شتاب علیه مسکن مهر اما سکوت برای بیمارستان انتخاباتی که بهار امسال در کرمانشاه افتتاحش کردند و در زلزله کرمانشاه کلی تلفات داشت.

* او با سیاسی‌کاری می‌خواست دست پیش را بگیرد که پس نیفتد بی‌خبر از آنکه با این کار خویش را زیر سؤال برده و جمع کثیری از مردم را به نفرت از خود وامی‌دارد.

* فقط یک لحظه به اون بچه‌ای فکر کنید که پدرش با هزار زحمت مسکن مهر خریده، ولی الان تو مدرسه، تیکه می‌شنوه بابت خونه‌شون...

* سیاسی‌کاری یعنی فضای ذهنی جامعه رو ببری سمت مسکن مهر تا فراموش کنیم ستاد مدیریت بحران اعلام کرد غافلگیر شدیم.

* سیاسی‌کاری یعنی مردم توی سرما و مصیبت باشن، همه کشور بسیج بشه برای کمک، تو بیای دولت قبلو تخریب کنی و به ریش مردم بخندی و بری توی افق محو بشی.