روحانی: زمانیکه مردم سوریه را سر می بریدند اتحادیه عرب کجا بود

حجت الاسلام حسن روحانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز، گفت: آرامش  جامعه ما در سایه تلاش و بازوان قدرتمند شماست. اگر کشور روزی برای مواد غذایی‌اش دچار اضطراب و نگرانی باشد شرایط بدی اتفاق می افتد و الحمدالله بلای قحطی را خداوند سالهای زیادی است که از کشور ما رفع کرده است.

وی با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: در این زلزله همه در کنار هم بودند و در کنار هم هستند. غم هموطنانمان غم همه ما هست. نمی خواهم بگویم حرکت ما بی نقص بوده اما همه مقام های مسئول و همه مردم تلاش کردند، کوشش کردند و چقدر زشت است که برخی از رسانه های خارجی که می خواهند خود را طرفدار مردم نشان دهند به فکر ایجاد اختلاف در میان مردم باشند. ملت ما بیدار، هوشیار و متحد است دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد. دولت منتخب مردم است و با رای مردم مسئولیت می پذیرد.

رئیس جمهور افزود: هرآنچه ما انجام می دهیم از پول مردم است. خزانه تعلق به ملت دارد و دولت به نمایندگی از سوی مردم تلاش و کوشش خود را انجام می دهد. ان شاالله با تلاش ملت و دولت غم از سیمای مردم داغدیده و مصیبت دیده کرمانشاه رفع شود.

روحانی با تشکر از رزمندگان اسلام، دیپلمات های کشور، دولت و ملت و رهبری معظم انقلاب و نیروهای مسلح ملت ایران و عراق ملت سوریه و ملت لبنان بخاطر پایان گروهی که جز شر و نکبت، ویرانی، آدم کشی و توحش چیزی به همراه نداشتند، گفت: گروهک‌های تروریستی که توسط برخی کشورهای منطقه ارتزاق شدند پول به آنها داده شد. آنچه در موزه های عراق و سوریه حراج کردند را در بازار همان کشورها فروختند دختران مردم را هم بردند در بازار فروختند و با جنایت های خود روی جنایتکارای تاریخ را روسفید کردند. بهترین جوان های مردم منطقه را با خنجر سر بریدند. به هیچکس رحم نکردند.

وی تاکید کرد: آن زمانی که مردم سوریه را در حلب سر می بریدند اتحادیه عرب کجا بود روزی که مردم یمن در زیر بمب باران بودند و هنوز هم هستند اتحادیه عرب کجا بود. واقعا جای تاسف و تاثر است که عده ای که خودشان را مسلمان و عرب می نامند دور هم جمع شوند و ابراز تاسف می کنند که چرا یک ملت مظلوم توانسته پاسخ دندان شکن دهد.