خدمات هلال احمر و دستگاهها در اربعین اصلا مناسب نبود

گروه سیاسی- محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه امسال در مراسم پیاده روی اربعین در جاده نجف- کربلا حضور داشت، گفت: سه روز از جاده نجف پیاده به سمت کربلا رفتم و از نزدیک شاهد خدمات رسانی دستگاهها و نهادهای دولتی به زوار بودم که باید گفت کیفیت این خدمات اصلا خوب نبود.

وی با اشاره به گرفتن شش هزار و 200 تومان پول از هر زائر از سوی هلال احمر افزود: در طول 80 کیلومتر جاده نجف- کربلا تنها سه یا چهار پایگاه جمعیت هلال احمر وجود داشت که خدمات مناسبی هم ارائه نمی کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین دستگاههای مسئول از جمله بیمه و هلال احمر باید به مجلس توضیح دهند که چرا از زائرین پول اضافی دریافت کردند، افزود: وقتی افراد بیمه هستند و دفترچه بیمه دارند، گرفتن پول بیمه برای یک مراسم اصلا درست نیست و سوال این است که این پول گرفتن چه معنایی دارد.

ابطحی با اشاره به مسئولیت دستگاههای نظارتی از جمله مجلس برای نظارت بر عملکرد این دستگاهها، گفت: دستگاههای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند مثلا نمایندگان مجلس وزیر کشور را استیضاح کنند که البته طرح استیضاح این وزیر در مجلس تهیه شده است.

وی با طر این سوال که چرا از زائرین پول گرفته شد اما خدمات مناسبی داده نشد، افزود: خدمات ارائه شده به نسبت سال گذشته خیلی کم بود مثلا خدمات بهداشتی و دادن ماسک و وسائل بهداشتی دیگر خیلی کم رنگ بود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاههای مسئول و آنهایی که از مردم پول گرفتند، خدمات دهی را ماموریت مهمی برای خود تلقی نکردند، افزود: این اقدامات دستگاهها موجب بد بینی نسبت به نظام و مسئولین می شود. 

ابطحی با اشاره به گران فروختن دلار در ایام اربعین تصریح کرد: همچنین شاهد بودیم که کرایه های اتوبوس در ایام اربعین بی جهت افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به مشکلات زوار افغانستانی و پاکستانی برای ورود به خاک عراق گفت: مسئولین مرز شلمچه را برای تردد این زائرین در نظر گرفتند  اما وقتی یک زائر اشتباهی به مرزهای دیگر مراجعه می کرد باید بر می گشت تا مرز شلمچه.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مردم با دیدن این اقدامات به مسئولین و نظام بد بین شدند

ابطحی افزود: دولت و وزارت کشور از همین حالا باید برای ساماندهی زائرین سال آینده دست بکار شوند و مشکلات فعلی را حل کنند.

در ایام اربعین امسال از هر زائر 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج دریافت می شد.