لاریجانی: نباید اجازه دهیم کشورها آلت دست آمریکا شوند

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار سناتور «مشاهد حسین» رئیس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان در استانبول و در حاشیه برگزاری دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیاییدرباره روابط ایران و پاکستان گفت: بسیار خرسندیم که روابط ایران و پاکستان در سطح پارلمانی گسترده و نزدیک است و این موضوع برای رایزنی‌های آتی می‌تواند بسیار مهم باشد.

وی، به نقش پاکستان در حل بحران‌های منطقه‌ای اشاره و تصریح کرد: امروز کشورهایی همچون یمن مشکلات اساسی دارند، لذا باید کمک کنیم تا مسائل از طریق راه‌حل سیاسی برطرف شود، زیرا در نهایت تمام مشکلات منطقه به نفع اسرائیل خواهد بود.

رئیس مجلس در پایان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قصد دارد بحران سیاسی در منطقه ایجاد کند، اظهار داشت: باید با کشورهای منطقه گفتوگو کنیم و نگذاریم کشورها آلت دست آمریکا شده و تصمیمات آنها به نفع اسرائیل و آمریکا شود، از این رو باید از وزن ایران، پاکستان و ترکیه در حل شرایط منطقه استفاده کرد.

همچنین سناتور «مشاهد حسین» رئیس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط پارلمانی خوب دو کشور گفت: اخیرا مقامات نظامی و اطلاعاتی دو کشور دیدارهایی داشته‌اند که بسیار مفید بود.

وی با اشاره به تضعیف آمریکا در منطقه، اظهار داشت: آمریکا به صورت مرتب می‌خواهد برای کشورهای منطقه مشکل‌آفرینی کند، اما نمی‌تواند چرا که ایران کشوری قوی است و کشورهای منطقه می‌دانند که آمریکا نمی‌تواند اقدام مهمی در این زمینه انجام دهد.

رئیس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا روابط ایران، پاکستان و ترکیه بیش از پیش تقویت شود.