بررسی شکایت شورای امنیت ملی از علی مطهری در مجلس

 محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه، اول آذر) پارلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار از پرونده‌های در حال بررسی در این هیئت، گفت: در جلسه اخیر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، شکایت معاونت توسعه منابع استانداری سمنان از آقای جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد درباره یکی از سخنرانی‌های وی، بررسی شد که اعضای هیئت به این نتیجه رسیدند که سخنان آقای کریمی قدوسی مغایر وظایف و مسئولیت‌های نمایندگی وی نبوده است، لذا این شکایت رد شد.

وی اضافه کرد: شکایت دیگری نیز از سوی سرپرست حقوقی و قراردادهای ریاست جمهوری از آقای کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد مطرح شده که مربوط به سخنرانی وی در مسجد امام علی(ع) بود که وی درباره برجام‌های هفتگانه صحبت کرده بود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اضافه کرد: در رابطه با پرونده شکایت ریاست جمهوری از آقای کریمی قدوسی اعضای هیئت نظارت سخنان کریمی قدوسی را مغایر وظایف و شئون نمایندگی تشخیص ندادند.

وی ادامه داد: شکایت دیگری از سوی معاونت فرهنگی و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی از آقای علی مطهری نماینده تهران مطرح شده که در آن آقای مطهری ورودی به موضوع حصر سران فتنه در یک برنامه تلویزیونی داشته است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تصریح کرد: معاونت فرهنگی و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی در این شکایتی که از آقای مطهری داشته معتقد است که سخنان وی نقض بند 6 مصوبه 298 شورای عالی امنیت ملی بوده است؛ البته شورای عالی امنیت ملی در این رابطه به صداوسیما هم ایراداتی وارد کرده که چرا اصلا این برنامه پخش شده است.

جمالی افزود: درباره شکایت شورای امینت ملی از آقای مطهری، اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان صحبت‌های آقای مطهری را عمدتا مغایر وظایف نمایندگی وی تشخیص ندادند، البته ایراد و شکایت این معاونت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از صداوسیما ارتباطی به ما ندارد و در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز قابل بررسی نبود.

وی با اشاره به بررسی پرونده ضرب و شتم یک مأمور ناجا توسط حمدالله کرمی نماینده مردم بیجار در مجلس، گفت: در این رابطه از سوی نیروی انتظامی شکایتی به دادگاه از آقای کرمی ارسال شده و اخیرا هم شکایتی از سوی ناجا به این هیئت واصل شده که هفته گذشته آقای کرمی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حضور یافت و متن شکایت ناجا برای وی قرائت شد و او توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت قرار شده که مسئله شکایت ناجا از نماینده بیجار در کمیته‌ای متشکل از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و پلیس بررسی و تعیین تکلیف شود.