هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایات از کریمی قدوسی را وارد ندانست

محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پس از  جلسه علنی امروز چهارشنبه اول آذر مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: معاون فرهنگ و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی کشور شکایتی از آقای مطهری نماینده تهران مطرح کرده است مبنی بر تخلف ایشان در برنامه‌ تلویزیونی «دست خط» که به مسئله حصر ورود کرده و سخنانی طرح شده که نباید عنوان می‌شد؛ حتی شاکی به صدا و سیما نیز انتقاد داشت که این موضوع نباید طبق بند 6 مصوبه 298 شورای عالی امنیت ملی از رسانه ملی پخش می‌شد.

وی با اشاره به این که سخنان علی مطهری خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشد،‌ در ادامه خاطرنشان کرد: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از خانم هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور جهت ادای توضیحات درباره اتفاقات روز سخنرانی معاون استاندار خراسان رضوی دعوت به عمل آورده که به دلیل حضور ایشان در ترکیه و اجلاس بین المجالس آسیایی نتوانستند در جلسه شرکت کنند، البته شکایتی نشده و هیأت فقط می‌خواهد توضیحات ایشان را بشنود.

جمالی نوبندگانی افزود: موضوع دیگر مربوط به شکایت آقای اسماعیل جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی و نماینده اسبق تبریز از یکی از نمایندگان فعلی مجلس مربوط به منطقه آذربایجان بود.

وی عنوان داشت: آقای جبارزاده در شکایت خود به این موضوع اشاره داشته که این نماینده در مصاحبه‌ای مطالبی را مطرح کرده که مصداق افتراست. قرار شد در جلسه بعدی از نماینده و آقای جبارزاده دعوت کنیم تا توضیحات‌شان را ارائه کنند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: دو پرونده شکایت از آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز بررسی شد که اولی مربوط به شکایت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان به دلیل سخنرانی ایشان بود که در این باره هیات نظارت صحبت‌های آقای کریمی قدوسی را مغایر با وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی ادامه داد: شکایت دیگر از آقای کریمی قدوسی را سرپرست امور دعاوی و قراردادهای ریاست‌جمهوری مطرح کرد مبنی بر این که آقای کریمی قدوسی در سخنرانی خود در مسجد امام علی(ع) صحبت از برجام‌های مختلف داشته است که هیات نظارت در این باره نیز صحبت‌های این نماینده را مغایر با وظایف و شئون نمایندگی تشخیص نداد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرار بود درباره رفتار حمداله کریمی نماینده بیجار نیز جلسه ای برگزار شود و نتیجه آن به اطلاع عموم برسد، گفت: این جلسه هنوز برگزار نشده است، اما شکایت نیروی انتظامی از این نماینده به دادگاه رفته و دادگاه نیز به مجلس اعلام کرده است.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به نامه نیروی انتظامی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اشاره کرد و با اعلام این که هفته گذشته از نماینده بیجار دعوت شد و متن شکایت نیروی انتظامی در حضور وی قرائت شد، گفت: آقای کریمی توضیحات خود را ارائه کرد و ما منتظریم جلسه‌ای با حضور اعضای هیأت رئیسه مجلس، هیأت نظارت و نیروی انتظامی برگزار شود.