لزوم برخورد جدی بانک مرکزی با دایرکنندگان موسسات مالی و اعتبار غیرمجاز

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی درباره عملکرد قوه قضاییه در برخورد با دایرکنندگان موسسات مالی و اعتبار غیرمجاز گفت:‌قوه قضاییه تاکنون عملکرد قابل قبولی در این راستا داشته اما بانک مرکزی، نظارت و برخورد ضعیفی داشته است.

وی با بیان اینکه قانون، بانک مرکزی را متولی برخورد با دایرکنندگانموسسات مالی و اعتبار غیرمجاز کرده است و این نهاد باید این مسئله را پیگیری کند، ادامه داد: بانک مرکزی تنها کاری که تاکنون انجام داده این است که در رسانه جمعی می‌گوید فلان موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز است اما هیچ اقدام دیگری انجام نداده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: بانک مرکزی باید گزارش‌های مربوط به تخلفات دایرکنندگان این موسسات را به نیروی انتظامی به عنوان ضابط قوه قضاییه بدهد و سپس از طریق قوه قضاییه بخواهد که هرچه سریع‌تر این موسسات غیرمجاز پلمپ شوند.

پورمختار اظهار کرد: جای تأسف دارد که برخی از این موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، همچنان با تابلوی بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با وجود آن که متولی اصلی برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز است، ادعا می‌کند که قوه قضاییه و نهادهایی چون نیروی انتظامی با آنان همکاری نکرده‌اند در حالی که چند سال پیش ما این مسئله را در کمیسیون اصل نود حل کردیم و قرار شد این نهاد‌ها برای برخورد با این موسسات با هم همراه باشند.