احمدی نژاد: من پارتی مردم در دولت هستم

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم یاسوج در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت:

شاید معنی این جمله از پیامبر که حسین از من است و من از حسین هستم، این باشد که اهداف پیامبر با اهداف امام حسین(ع) یکی بوده است و هر دو در یک مسیر حرکت کرده‌اند و امام حسین(ع) همانند پیامبر پرچم برافراشته‌ اسلام برای همیشه‌ تاریخ است و مانند پیامبر مظهر اخلاص و عبودیت بود. او نیز مانند پیامبر همه کارها و زندگیش را در راه خدا فدا کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) می‌گفت وقتی حق تعطیل شده است و باطل علنا به فسق و فجور می‌پردازد، باید قیام کرد و این درسی است که ما باید از مکتب امام حسین(ع) بیاموزیم. بالاترین جهاد و امر به معروف، ایستادن در برابر قدرت‌های فاسد و زورگویان عالم است. همان‌طور که امام حسین نیز چنین رفتار کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: در حال حاضر می‌بینیم که فاسدترین فاسدها بر مراکز جهان مسلط شده‌اند، ‌ آدم‌کش‌ترین آدم‌کش‌ها بر مراکز قدرت جهان تسلط دارند و دشمن‌ترین دشمنان نسبت به بشریت بر جهان حاکم هستند و کسانی که بیشترین ظلم و غارت را می‌کنند و برای ملت‌ها و انسان‌ها هیچ حقی قائل نیستند و هر جا دیکتاتوری هست آن‌ها حاکم کردند و از آن حمایت کردند و همین افراد پرچم آزادی، ‌ دموکراسی و حقوق بشر را سر دست گرفتند و هر جا ملت‌های آزاده و عدالت‌طلبی وجود دارد علیه او توطئه می‌کنند که جلوی پیشرفت او را بگیرند.

وی با بیان این‌که «من می‌خواهم از زبان شما خطاب به آن‌ها مطالبی را مطرح کنم» گفت: کلام اول نصیحت است، خجالت بکشید، با ملت‌ها و ملت ایران این‌گونه صحبت نکنید، این چه طرز صحبت کردن است، از موضع خودخواهی و بی‌ادبی با چه کسی حرف می‌زنید، با یک ملت بزرگ، ‌ با یک ملت بافرهنگ و تمدن‌ساز، ‌ با یک ملت پیرو پیامبر و امام حسین، ‌خجالت بکشید و این رفتار خود را اصلاح کنید. شما راهی جز گفت‌وگو و همکاری با ملت ایران ندارید و این به نفع خود شماست، دست از این رفتار و گفتار بردارید و به این ملت بزرگ احترام بگذارید و این به نفع شماست.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: ملت ایران در برابر رفتار و گفتار بی‌ادبانه و زیاده خواهی‌های دشمنان سر سوزنی از حرکت خود در مسیر آرمان‌های انقلاب عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به سازندگی سرزمین ایران، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین کار ملت و دولت سازندگی است. ما باید ایران را به بهترین شکل و در بالاترین سطح ممکن بسازیم و همه جای ایران باید ساخته شود.

وی با تاکید بر این‌که «پیشرفت حق ملت ایران است» افزود: همه دشمنی‌های دشمنان برای این است که ایران آباد نشود و در سرزمین ایران عدالت برپا نشود. شرط لازم برای ساختن ایران این است که ایران بر پایه‌ عدالت ساخته شود. یعنی ثروت و فرصت‌های کشور عادلانه میان همه تقسیم شود و همه مردم در همه استان‌ها از نعمت‌های الهی برخوردار شوند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کارها در این راستا ایجاد اشتغال و ریشه‌کن کردن بیکاری از سرزمین مقدس ایران است. به لطف خدا همه‌ امکانات برای ایجاد اشتغال موجود است. از منابع طبیعی، منابع مالی و علم و دانش گرفته تا مهم‌تر از همه، حضور جوانان برومند و بااستعداد ایرانی.

رییس دولت دهم با تاکید بر این‌که «امروز همه قوا، دولت و ملت باید دست به دست هم دهند» تصریح کرد: هرکس حقیقتا دلسوز ملت و کشور است، امروز باید به برنامه‌ اشتغال‌آفرینی دولت کمک کند. با این معیار می‌توان مدعیان و سیاستمداران را سنجید.

وی ادامه داد: در شرایطی که حدود ‌‌٥ / ‌٢ میلیون جوان فاقد شغل در کشور حضور دارند، مهم‌ترین کار، ایجاد اشتغال است. هرکس از برنامه اشتغال حمایت کند و به دنبال برداشتن موانع باشد دلسوز ملت و جوانان ایرانی است و هرکس یاس و تفرقه ایجاد کند و بخواهد انگیزه‌ها و امیدها را از بین ببرد و دائما بگوید «نمی‌شود» و هرجا که دستش برسد مانع‌تراشی کند و کاری را که باید انجام دهد، انجام ندهد و به جای عادلانه عمل کردن، پارتی‌بازی کند، این‌ها با ملت ایران نیستند.

احمدی‌نژاد گفت: با این معیار می‌توان سنجید که چه کسانی با ملت ایران هستند و چه کسانی به دنبال پست و مقام و ثروت هستند. امسال دولت اعلام کرده که باید ‌‌٥ / ‌٢ میلیون شغل ایجاد شود و ما در این راه مصمم بوده و در خدمت جوانان و مردم ایران هستیم.

رییس دولت دهم تصریح کرد: کار ما پشتیبانی کردن، ارایه تسهیلات، مجوز و آموزش‌های لازم است و کسی نباید میان جوانان فرقی قائل شود. در هر شهر یا استان و هر جای ایران اگر کسی پیدا شود که میان مردم فرق بگذارد همه بدانند که این متعلق به دولت و ملت نیست و آقای استاندار باید گوشش را بپیچاند.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به مردم گفت: وظیفه شما این است که کمر همت ببندید، آستین‌ها را بالا بزنید؛ چراکه ما و شما در کنار هم ان‌شاءالله ایران را بسازیم و ریشه‌ بیکاری را از ایران عزیز محو و نابود کنیم.

وی افزود: ان‌شاءالله در جلسه دولت آن‌چه که ما بر عهده داریم، انجام خواهیم داد و اگر جایی قرار است وام دهیم و زمین در اختیار بگذاریم و مجوز دهیم پشتیبانی می‌کنیم. هم‌چنین حمایت از کارگران، صنعتگران و … را انجام خواهیم داد و ان‌شاءالله شما اخبارش را خواهید شنید و آن‌چه که مربوط به شما است را مطمئن هستیم که انجام خواهید داد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با همت شما استان‌تان اولین استانی باشد که برای همه جوانان شغل مناسب ایجاد کند و بیکاری را از اساس ریشه‌کن کند.

رییس‌جمهور اظهار کرد: برخی جوانان عزیز به ما گفتند که برخی مسائل در استانشان وجود دارد. من با افتخار عرض می‌کنم این احمدی‌نژاد با افتخار پارتی شما مردم در دولت است و به خدا، به خدا، به خدا یک موی شما مردم و طبقات متوسط رو به پایین را با همه‌ دنیای کاخ‌نشینان عوض نخواهم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: همه‌ ملت ایران بدانند بر اساس عهدی که با شما داشتیم خودمان را فدای شما، راه شما و انقلاب و اسلام می‌کنیم و همیشه تا جان در بدن داریم با افتخار در راه شما خواهیم کوشید و در این مسیر هرکسی هرچه دلش می‌خواهد بگوید ما با افتخار می‌گوییم نوکر مردمیم و پای نوکری مردم تا آخر خواهیم ایستاد.

رییس‌جمهور هم‌چنین درخصوص نامه‌های ارایه شده از سوی مردم به وی افزود: برخی از مردم می‌گفتند که پاسخی به این نامه‌ها داده نشده و به آن‌ها رسیدگی نشده است. شما نامه‌ها را به همکاران ما بدهید ما همه نامه‌های شما را دسته‌بندی می‌کنیم و به تهران می‌بریم. آقای بقایی و خود بنده هم در خدمت شما هستیم و به فضل الهی تک‌تک نامه‌های شما را پاسخ می‌دهیم و امیدواریم این نامه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.