رسانه ی منتظر راضی به گسترش فساد نیست

«حمیدرضا مقدم‌فر» مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین «همایش ملی رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی» که با هدف توسعه و اشاعه و تعمیق بخشی فرهنگ مهدویت توسط رسانه‌ها در جامعه و جهان بشریت در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه دوران آخر‌الزمان صحنه رویارویی جبهه حق و جبهه باطل در جنگ نرمی است که سرنوشت آینده بشریت را تعیین می‌کند، گفت: در این جنگ نرم جهانی رسانه‌ها وظایف و مأموریت‌هایی بر عهده دارند.

وی افزود: مهمترین این مأموریت‌ها را می‌توان در قالب «تبیین ماهیت قیام مهدی موعود و تبیین ماهیت نظام سلطه و ستمگر جهانی و چرایی تقابل این دو جبهه، زنده نگاه داشتن یاد و نام راه امام جبهه حق و عدل، تبیین هویت واقعی منتظران و انصار مهدی(عج)، تبیین هویت سلطه گران و حامیان و یاوران ستمگران تاریخ، انگیزه بخشی به آدمیان برای حضور در جبهه حق و نصرت امام حق و مقابله با جبهه باطل و امیدآفرینی نسبت به آینده بشریت، نیروسازی برای جبهه حق،‌تبیین مفهوم واقعی انتظار، فریادگری عدالت و ستیز مستمر با ظالمان و غاصبان حقوق مردم و ترسیم صحنه تقابل دو جبهه» نام برد.

مقدم‌فر با تأکید بر اینکه آینده بشریت تلخ و سیاه نیست، اظهار کرد: آیندهT  فضایی روشنی است که در آن همه استعدادهای انسان شکوفا می‌شود. آینده بشریت نویدبخش روزی است که در آیات قرآن به آن اشاره شده، آینده روشن فردا روزی است که عقل آدمیان در حکومت مهدوی شکوفا می‌شود و انسان با تسلط بر تمام ذخایر نهفته در آفرینش زمین و زمان را آباد می‌کند.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: آمادگی‌های روحی برای حضور انسان‌ها در جبهه حق در نبرد سرنوشت‌سازی که آینده بشریت را رقم می‌زند، کار بزرگی است که از رسانه‌ها و پیامبران ابلاغ‌گر این پیام‌های توحیدی برخواهد آمد.

وی با تأکید بر لزوم تبیین و روشنگری رسانه‌ها به عنوان «مَدرس» و «مَدَّرس» گفت: رسانه‌ها در این راستا باید چنان ایفای نقش کنند که دل و جان انسان‌ها را مملو از عشق به حق، امام حق و سرشار از باور نسبت به حقانیت جبهۀ حق و بطلان جبهۀ باطل کنند.

مقدم‌فر با بیان اینکه مفهوم واقعی انتظار در فرهنگ مقاومت معنا پیدا می‌کند، یادآور شد: انتظار؛ تجسم عینی کم هزینه بودن مقاومت در برابر هزینه‌های هنگفت سازش است، انتظار؛ تفسیر غدیر در اعطای حق حاکمیت به شایستگان و صالحان است، انتظار؛ نهراسیدن از هیاهوی دشمن و تسلیم نشدن در برابر زورگویی‌های آن است و انتظار؛ سلاح برنده در جنگ نرم‌افزار برای وانهادن پرچم شعارها و آرمان‌هاست.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک با بیان اینکه رسانه‌ها باید پرچم عدالت را همواره برافراشته نگه دارند، تأکید کرد: رسانه‌ها باید با چپاولگران و مفسدانی که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و از همه مهمتر در عرصۀ اقتصادی به دلیل خوی تکاثرطلبی پا به گردۀ مردم و دست بر حلقوم آنها گذاشته‌اند، ستیز کنند.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در کنار محرومان و مستضعفان باشند و حقوق آنان را فریاد بزنند، گفت: رسانه‌ها باید مستضعفان را برای وراثت در زمین یاری کنند.

وی با بیان اینکه انتظار باید در رسانه‌ها تجسم عینی پیدا کند، اظهار کرد: رسانۀ منتظر راضی به گسترش فساد نیست و با عقلانیت انقلابی و فریاد روشنگرانه ناشی از مسئولیت الهی و انسانی در مقابل گسترش فساد می‌ایستد.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها و همۀ ظرفیت‌هایی که توانایی تولید پیام را بر عهده دارند به این وظایف عمل کنند، سهمی در پیروزی بزرگی که در انتظار انسان‌هاست، خواهند داشت.