لاریجانی: خصولتی ها باید تعیین تکلیف شوند

در جلسه علنی امروز مجلس و پس از بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون این سیاست ها، و به دلیل درخواست این کمیسیون، طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام وصول شد. این طرح در ۵ محور بدنبال اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است.

علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن تاکید بر اینکه نمایندگان پیشنهاداتشان را در رابطه با این طرح به کمیسیون ویژه ارائه دهند، گفت: این گزارش نشان می دهد که در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشکالات اساسی وجود دارد؛ همین مسئله را مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گزارش خودش اعلام کرد که در اجرای اصل ۴۴، درست عمل نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از حرف های سیاست های اصل ۴۴ این بود که فضای رقابتی ایجاد شود نه اینکه اموال دولتی را برای رد دیون بدهند.

وی تاکید کرد: کمیسیون ویژه مجلس پیگیری کند که این روال درست شود چرا که در غیر این صورت،  رویه اقتصادی کشور هم درست نمی شود.

لاریجانی خواستار ارائه پیشنهادات کمیسیون ویژه مجلس برای بودجه ۹۷ شد و گفت: این خصولتی ها باید تعیین تکلیف شوند؛ ظاهرا برخی از این دستگاهها همچنان علاقه دارند که تصدی گری خود را ادامه دهند.