به گزارش ايسنا، سيدصولت مرتضوي در همايش توجيهي آموزشي مسوولان و كارشناسان انتخابات مجلس نهم استانهاي البرز، سمنان و قم گفت: اقدامات بسياري در جهان در حال وقوع است از سويي بيداري اسلامي كه خواب خفاشگونه سلاطين استكبار را آشفته كرده و از سوي ديگر بشر در جوامع اروپايي به سطوح آمده و نهضت ۹۹ درصدي را كليد زده است.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: صدور این قطعنامه‌ها سند شکست استکبار بوده، اما فشارهای سنگینی در عرصه بین‌المللی علیه ایران اسلامی بود.

وی بیان کرد: استکبار جهانی می‌داند که امروز مرکز این فریادها و مرکز الهام بخشی ایران است. و می‌خواستند دولت مردان ایران را تسلیم کنند اما کارکرد رهبر دینی در ایران اسلامی به گونه‌ای بود که ایستادگی کرد و با درایت قله‌های سخت انقلاب را سپری کردند.

وی با اشاره به فشارهای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این فشارها با دو هدف انحراف در افکار عمومی جهان و موج بیداری در کشورها و آتش ریختن برای فضا سازی انتخابات به منظور کاهش مشارکت و فتنه در انتخابات است.

معاون وزیر کشور با اشاره به حمایت مردم از رهبری معظم انقلاب گفت: مردم با تمام وجود مدافع مقام معظم رهبری بوده و بر این امر مبادرت دارند.

وی با اشاره به زمین‌گیر شدن هواپیمای RQ آمریکا در ایران گفت: امروز نبرد سایبری علیه ایران مهمترین عنصر برای دشمن است، امروز هزینه ساخت هواپیماهای پهپاد چه از جنس جاسوسی و چه بمب افکن به مراتب از سایر هوایپماهای دارای خلبان، کمتر است و برد و اثرگذاری آن نیز بیشتر است.

وی گفت: این هواپیما که در اختیار سازمان جاسوسی آمریکا بود. با الطاف الهی و تدبیر دانشمندان ما به زیبایی و با کمترین آسیب زمین‌گیر می‌شود و بعد از ۱۰ روز سکوت، اوباما می‌گوید ما از ایران می‌خواهیم که این هواپیما را به ما برگرداند و این یعنی لطف الهی و پاسخ به بصیرت ملتی که حاضر است همه هستی خود را برای رضای خدا و کمک به احیای فرهنگ اسلامی فدا کند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: دشمنان به دنبال توطئه هستند که یک اثر روانی دارد و یک اثر عملی که باید مراقب باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سه مقطع در خصوص انتخابات آینده مطالبی را فرمودند که راهگشای مجریان، ناظران و مبلغین است که لازم است به دقت به آن‌ها عمل نماییم.

وی گفت: باید مراقب چالش‌ها باشیم زیرا آمریکا و انگلیس برنامه ریزی‌های بسیاری کرده‌اند.

مرتضوی تاکید کرد: در انتخابات با کسی تعارف نکنیم و قانون را رعایت کنیم و آن کسی که رای می‌آورد مهم نیست چه کسی بوده باید در مقام اجرا مراقب باشیم.

وی افزود: کاملا باید در انتخابات بی طرف باشیم و اگر خدای نخواسته جانب‌داری کنیم به اعتماد عمومی خیانت شده و در پیشگاه خدا مسوول خواهید بود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: اعتماد مردمی امری بسیار مهم است و ۳۲ سال است که استکبار تمام قد در برابر ایران ایستاده است، اما عشق به نظام و رهبری و ایستادگی مردم موجب پویاتر شدن نظام شد.

وی افزود: توجه داشته باشیم که مسائل قانونی را بدانیم و فرایند انتخابات را تمرین کنید تا مشکل به وجود نیاید و با قانون سلیقه‌ای برخورد نکنید زیرا ما در مقام اجرا هستیم.

مرتضوي در پايان تصريح كرد: اين انتخابات نيز موجب فخر جمهوري اسلامي و روسياهي دشمن خواهد شد.