لاریجانی: ایران تا جایی که لازم باشد به سوریه کمک می‌کند

 «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی که روسیه به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت که ایران تا جایی که لازم باشد به سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.

وی در این خصوص گفت که تهران تاجایی که لازم باشد به دمشق در مبارزه علیه تروریسم کمک می‌کند زیرا جنگ علیه تروریسم در خاورمیانه هنوز تمام نشده است.

لاریجانی در این خصوص اینگونه توضیح داد: «جنگ علیه تروریسم هنوز تمام نشده است. ما همچنین از همان اول وقتیکه عراق و سوریه از ما درخواست کردند، به این مبارزه پیوستیم. و تا جایی که لازم باشد به ارائه کمک به آنها ادامه می‌دهیم».

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران قرار است حضور نظامی خود در سوریه را بعد از پیروزی مقابل تروریست‌ها همچنان حفظ کند، گفت:«وقتی هیچ‌کس دیگر به کمک ما نیازی نداشته باشد، دیگر این امر را متوقف می‌کنیم».

بنا به گفته لاریجانی «ایران و روسیه در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار دارند و این در حالی است که بقیه فقط در اینباره حرف می‌زنند».

وی ادامه داد: «ائتلاف‌های مختلف برای مبارزه با ترویسم به وجود آمده است اما فقط روی برگه است، و در حقیقت هیچ چیز رخ نمی‌دهد. برخی کشورها می‌گویند که با تروریسم مبارزه می‌کنند اما در حقیقت کاری نمی‌کنند».

رئیس مجلس نمایندگان ایران ادامه داد: «با اینحال، ایران و روسیه گام‌های عملی برای مبارزه با تروریسم برداشته‌اند و همه نیز شاهد آن بوده‌اند. این گام‌ها موفقیت آمیز بوده است.داعش متحمل ضربه بسیار جدی در عراق و سوریه شده است».

لاریجانی ادامه داد: «اما آیا موضوع تروریسم و فعالیت‌های داعش در منطقه تمام شده است؟ خیر. ما باید اعتراف کنیم که هنوز نیروهای تروریستی در سوریه وجود دارند که به سمت کشورهای دیگر حرکت کرده‌اند».

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ایران همچنین ادامه داد که تهران معتقد است که توسعه همکاری اطلاعاتی با مسکو برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر حائز اهمیت است.

بنا به گفته لاریجانی که در نشست بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر به سازماندهی دوما روسیه شرکت کرده است، ایران و روسیه، به طور کارآمدی در حل موضوعات منطقه‌ای همکاری می کنند.

لاریجانی توضیح داد: «روسیه با موضوع قاچاق مواد مخدر روبرو است زیرا مقادیر زیادی هروئین به کشور شما قاچاق می‌شود. به این دلیل است که نیاز به تقویت همکاری اطلاعاتی با کشورهای دیگر که با همین موضوع مبارزه می‌کنند، وجود دارد.ما آمادگی همکاری در این زمینه را داریم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «فکر می‌کنم همکاری میان ایران و روسیه در این زمینه بسیار مهم باشد».

لاریجانی گفت که انتظار ندراد که کشورهای غربی اقدامات زیادی برای رفع این مشکل انجام دهند.