زیبا احمدی همسر علیرضا عسگری معاون وزیر اسبق دفاع که در سفر به ترکیه به دست نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی ربوده شد، در گفتوگو با فارس، با اشاره به مراسم یادواره این سردار ربوده شده در شهرک شهید محلاتی گفت: مراسم با حضور مقامات نظامی کشورمان از جمله سردار شمخانی وزیر اسبق دفاع برگزار شد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی وزارت خارجه در این مورد گفت: اعلام کرده‌اند که با کشورهای مربوطه در حال رایزنی هستند اما هنوز خبری به دست ما نرسیده است.

* ممکن است عسگری به شهادت رسیده باشد

همسر عسگری با اشاره به شخصیت این سردار بزرگ یادآور شد: عسگری در زندان‌های اسرائیل است و اگر زنده باشد مقاوم و پا برجاست، اما ممکن است بر اثر شکنجه‌ها به شهادت رسیده باشد.

احمدی افزود: هر کس بگوید که عسگری پناهنده شده است حتی اگر از داخل ایران باشد مزدور رژیم صهیونیستی است و همان راه را می‌رود که امثال نوری زاده در آن سوی مرزها با تبلیغات خود دنبال می‌کنند.

* وضعیت عسگری با جدیت پیگیری نمی‌شود

وی با انتقاد از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های زیربط گفت: این موضوع به صورت جدی پیگیری نمی‌شود. مگر می‌شود پس از ۵ سال از ربوده شدن عسگری از زنده یا شهید بودن وی خبری به دست نیامده باشد.

همسر عسگری با اشاره به قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان یادآور شد: سیستم اطلاعاتی که می‌تواند، فردی مانند ریگی را در آن شرایط دستگیر کند، می‌تواند اطلاعاتی را از عسگری به دست آورد.

احمدی به آخرین دیدار خود با وزیر امور خارجه کشورمان در تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: از آن زمان تاکنون با مقامات دیداری نداشته‌ایم.

* وزارت کشور و خارجه اجازه تجمع در مقابل سفارت ترکیه را ندادند

وی ادامه داد: برای ۱۸ آذر که سالگرد ربوده شدن علیرضا عسگری است، قصد داشتیم در مقابل سفارت ترکیه تجمع کنیم اما وزارت کشور و وزارت خارجه، حادثه سفارت انگلیس و مسائل پیش آمده بین‌المللی در این خصوص را مطرح کرده و اعلام کردند که مصلحت نیست که این تجمع در مقابل سفارت ترکیه صورت بگیرد.

* نمینی جانشین شیبانی شده است

همسر عسگری در پایان یادآور شد: پس از آنکه شیبانی مسئول پیگیری سرنوشت علیرضا عسگری، به سمت سفارت سوریه منصوب شد، آقای نمینی مسئولیت وی را به عهده گرفته است.

علیرضا عسگری نظامی سابق ایران که پس از بازنشستگی به تجارت زیتون و روغن زیتون در سوریه مشغول بود در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۸۵ از دمشق وارد هتل جیران استانبول ترکیه و دو روز بعد مفقود شد. معاون سابق علی شمخانی، وزیر دفاع اسبق جمهوری اسلامی ایران با همکاری موساد و سازمانهای اطلاعاتی آلمان و انگلیس ربوده شده و در نهایت به فلسطین اشغالی منتقل شده است.