به گزارش مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: موفقیت و پیشرفت هر جامعه در گرو فعالیت جدی عالمان و پژوهشگران است.

پیشرفت جامعه در گرو حرکت پژوهشگران است

وی با تاکید بر اینکه تجلیل از عالمان و پژوهشگران یک وظیفه الهی است، تصریح کرد: اگر حرکت و پیشرفتی در جامعه رخ می دهد حاصل تلاش پژوهشگران است.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید برای حوزه پژوهش در کشور ارزش قائل شویم، بیان داشت: باید مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین حوزه های علمیه در راستای پژوهش گام های اساسی بردارند.

حجت الاسلام میرعمای همچنین به سالروز ۲۱ آذر و شهادت شهید مفتح اشاره کرد و گفت: شهید مفتح از اندیشمندان بزرگی است که از سنگر حوزه و دانشگاه برای اعتلای انقلاب اسلامی ایران کوشش کرد.

شهید مفتح چهره ارزشمند حوزه و دانشگاه

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار در راستای وحدت حوزه و دانشگاه گامهای عملی برداشت، افزود: شهید مفتح هم در حوزه چهره ای ارزشمند و والامقام بود و هم در دانشگاه از او به عنوان استادی برجسته یاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: باید ضمن مرور کتابهای این اندیشمند بزرگ به بازخوانی تفکرات وی پیرامون حوزه و دانشگاه بپردازیم.

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به پیامدهای به غنیمت گرفتن هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: این حرکت متخصصان ایرانی پیامدهای زیادی در دنیا داشت.

زمین گیر کردن " پهپاد " افتخاری ارزشمند برای ایران

وی ادامه داد: زمین گیر کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا ضمن اینکه افتضاحی بزرگ برای آمریکا بود، افتخاری ارزشمند برای ایران محسوب می شود.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه این موضوع موجب رسوایی آمریکا در صحنه جهانی شد، ادامه داد: از سوی دیگر ناتوانی آمریکا در کنترل این هواپیما و توان متخصصان ایرانی موجب به وجود آمدن وحشت و نگرانی جدی برای آمریکا شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این موضوع به جهات مختلف دارای اهمیت است، گفت: به غنیمت گرفتن " پهپاد " قدرت دفاعی و توانایی الکترونیکی نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

دستیابی به اطلاعات هواپیمای جاسوسی آمریکا جای سجده شکر دارد

وی پایان دادن به انحصار آمریکا در داشتن این هواپیمای پیشرفته را از دیگر پیامدهای این موضوع دانست و افزود: اینکه اطلاعات این هواپیما به دست ایران افتاده جای سجده شکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: امروز ایرانی که در حال تحریم بود و آمریکا شدیدترین تحریم ها را علیه کشورمان اعمال می کرد به پیشرفته ترین هواپیمای آمریکا دست یافته است.

حجت الاسلام میرعمادی یادآور شد: اقدام قاطع و به موقع جمهوری اسلامی ایران در مقابل تجاوز هواپیمای آمریکایی پاسخ کوبنده ای برای هر گونه تعرض به خاک کشورمان خواهد بود.

۹ دی صحنه مردودی خواص بی بصیرت و سربلندی ملت

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب پیرامون حماسه ۹ دی اشاره کرد و بیان داشت: ایمان و بصیرت دو عنصر اصلی در حماسه ۹ دی بود.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه این حماسه را باید با عظمت حفظ کنیم، تصریح کرد: ۹ دی روز پایان فتنه پیچیده و خطرناک علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه عظمت ۹ دی کمتر از یوم الله ۲۲ بهمن نیست، گفت: در حالیکه در جریان فتنه سال ۸۸ خواص بی بصیرت مردود شدند، ملت ایران با خلق حماسه ۹ دی از این صحنه سربلند بیرون آمد.